בשורה משמחת לתושבי מודיעין: יוכלו להגיע לירושלים תוך 17 ד'

רכבת ישראל בחרה בחברה שתקים את קו "קשת מודיעין" שיחבר בין מודיעין לקו המהיר לירושלים ■ הקו צפוי להיפתח לשימוש במחצית השנייה של 2019 ■ עלות החיבור: מעל 77 מיליון שקל 

רכבת ישראל / צילום: איל יצהר
רכבת ישראל / צילום: איל יצהר

בשורה משמחת לתושבי מודיעין: חברת "קשת מודיעין" זכתה במכרז של רכבת ישראל לחיבור מודיעין לקו המהיר לירושלים. זאת בתום שנים ארוכות של הקפאות וביטולים בשל אילוצי תקציב. החל משנת 2019 יוכלו התושבים להגיע לבירה תוך 17 דקות. עלות החיבור: מעל 77 מיליון שקל.

פרויקט קו הרכבת המהיר בין ירושלים לתל אביב, נזכיר, הוא אחד הפרויקטים התחבורתיים הגדולים ביותר הנבנים היום בישראל. הקו, באורך 38 ק"מ, צפוי להיפתח לשימוש במחצית השנייה של 2018 ולאפשר לנוסעים נסיעה של פחות מחצי שעה בין היעדים. נציין, כי זהו גם קו הרכבת הראשון בישראל שיפעל על חשמל במקום על דיזל. 

רכבת ישראל
 רכבת ישראל

על מנת להגיע לירושלים ברכבת, נאלצו עד היום תושבי מודיעין לנסוע מערבה עד לתחנת נתב"ג או לתחנת תל אביב ההגנה, ומשם לחזור חזרה מזרחה לירושלים. קו "קשת מודיעין" יחסוך את הנסיעה המיותרת ויחבר בין תחנת פאתי מודיעין לקו הרכבת המהיר לירושלים. מדובר במסילה של 2.5 ק"מ שהקמתה התעכבה עד היום, והיא צפויה להימשך שנתיים.

היום הכריזה "רכבת ישראל" על חברת "עינב החץ" כזוכה במכרז לבניית הקו. בחברת הרכבת אמרו כי חיבור העיר מודיעין לקו הרכבת המהיר לירושלים צפוי לשפר משמעותית את השירות הניתן לתושבים ויסייע להפחתת עומסי התנועה ביציאה מהעיר מודיעין ובנסיעה לכיוון ירושלים.