ה-IPO הראשון של 2016 נפל; בוטלה הנפקת וונטייז

ל"גלובס" נודע כי החברה לא הגיעה לרף ביקושי המינימום והפיזור שמאפשרים הנפקה ראשונית לציבור ■ גורם מקורב להנפקה: בתנאי השוק האלה קשה להנפיק מניות - זו לא הליכה בפארק

הפלטפורמות בהן פעילה וונטייז / צילום: מצגת החברה
הפלטפורמות בהן פעילה וונטייז / צילום: מצגת החברה

הנפקת המניות הראשונה של שנת 20016 נכשלה. ל"גלובס" נודע כי הנפקת וונטייז בוטלה. גורמים המקורבים להנפקה מסרו כי ההנפקה הייתה קשה ובתנאי השוק הנוכחיים קשה להנפיק מניות "זו לא הליכה בפארק, למשקיעים הגדולים זו הנפקה קטנה מידי ואת המשקיעים הקטנים זה לא עניין מספיק" אמר גורם המעורה בפרטים.

וונטייז, העוסקת בהפצת תכני וידיאו לפי דרישה למכשירי טלוויזיה ולטלפונים חכמים, חתכה בשבוע שעבר את מחיר ההנפקה בכ-40% ובסופו של יום הייתה אמורה לגייס 22 מיליון שקל לפי שווי של 40 מיליון דולר. וונטייז הייתה אמורה להיות הנפקת ה-IPO (הנפקה ראשונית) הראשונה בבורסת ת"א בשנת 2016, ולשבור בצורת ממושכת של הנפקות מניות טכנולוגיה בשוק הראשוני.

לפני כחודש פרסמה החברה הנתנייתית תשקיף לגיוס של 57 מיליון שקל לפי שווי של כ-200 מיליון שקל "לפני הכסף", אולם כפי שנחשף בשבוע שעבר ב"גלובס" בוונטייז התקשו למכור את ההנפקה לגופים המוסדיים. את ההנפקה הובילו החברות דיסקונט חיתום ורוסאריו קפיטל.