וונטייז חותכת את מחיר ההנפקה ב-40%: תנסה לגייס 31 מ' ש'

מפיצת תוכני ה-VOD, שקיוותה להפוך להנפקה הראשונית הראשונה של 2016 בתל אביב, מכוונת כעת להנפקה לפי שווי של 120 מיליון ש' "לפני הכסף"

הפלטפורמות בהן פעילה וונטייז / צילום: מצגת החברה
הפלטפורמות בהן פעילה וונטייז / צילום: מצגת החברה

חברת וונטייז, העוסקת בהפצת תכני וידיאו לפי דרישה למכשירי טלוויזיה ולטלפונים חכמים, חותכת את מחיר ההנפקה בכ-40%. וונטייז אמורה להיות הנפקת ה-IPO (הנפקה ראשונית) הראשונה בבורסת ת"א בשנת 2016, ולשבור בצורת ממושכת של הנפקות טכנולוגיה בשוק הראשוני.

החברה מנתניה פרסמה לפני כחודש תשקיף לגיוס של 57 מיליון שקל לפי שווי של כ-200 מיליון שקל "לפני הכסף", אולם כפי שנחשף השבוע ב"גלובס" בוונטייז התקשו למכור את ההנפקה לגופים המוסדיים. כעת צפויה החברה לפרסם תשקיף מעודכן לפיו היא תנסה לגייס בשבוע הבא כ-31 מיליון שקל (ברוטו) לפי שווי חברה של 120 מיליון שקל לפני הכסף. את ההנפקה מובילות החברות דיסקונט חיתום ורוסאריו קפיטל.

במקביל, דיווחה שלשום וונטייז לבורסה על הרחבת שיתוף הפעולה שלה עם ענקית האלקטרוניקה הקוריאנית LG. שתי החברות משתפות פעולה מ-2013, כש-LG מפיצה במדינות שונות את האפליקציות הייעודיות של החברה באמצעות הטמעתן מראש בטלוויזיות החכמות שלה ברחבי העולם, או באמצעות דחיפה מקוונת (פוש) למכשיר הלקוח בדרך של עדכון תוכנה.

בנוסף, LG מקדמת את האפליקציות הללו במסגרת מסך התכנים הראשי בטלוויזיות החכמות שהיא מייצרת.הרחבת שיתוף הפעולה תתבצע באופן שבו גם שירות הדגל של החברה, smartVOD, יהיה חלק מההסכם ויופץ כחלק אינטגרלי ממערכת הטלוויזיה החכמה של LG וכן באמצעות הורדה מחנות האפליקציות. השירות יופץ תחילה בישראל ובברזיל.

וונטייז הוקמה ב-2011, ובשנים 2014 ו-2015 היא גייסה כ-6 מיליון דולר במספר סבבים פרטיים. הגיוס האחרון, ב-2015, התבצע לפי שווי חברה של 30 מיליון דולר "אחרי הכסף". מנכ"ל ויו"ר החברה הוא נועם יוספידיס, וסמנכ"ל הטכנולוגיות הוא אורן לוי, שניהם נמנים עם מייסדי החברה וקבוצת בעלי השליטה בה, ביחד עם דין סלומון. עד לאחרונה התקשתה וונטייז, כמו לא מעט סטארט-אפים אחרים בישראל, לגייס את הכספים ואת העוצמה השיווקית הנדרשת כדי לעבור ממעמד של סטארט-אפ לחברה בעלת פריסה בינלאומית. בחברה מקווים לבצע השנה קפיצת מדרגה, בין השאר באמצעות כספי ההנפקה.

משבר האמריקאיות: דחייה בגיוס נמקו

הנפקה נוספת שהייתה אמורה לצאת לפועל ונדחית בינתיים היא גיוס האג"ח של נמקו ריאלטי (Namco Realty) שבבעלות איש העסקים היהודי-אמריקאי יגאל נמדר. נמקו ביקשה לגייס כ-400 מיליון שקל באג"ח לא צמודות, נושאות ריבית שנתית של עד 6%.

על פי גורמים בשוק, ההנפקה נדחית עקב "סיבות טכניות", וייתכן שגם עקב מומנטום שלילי הנגזר מחוסר האמון של המשקיעים המקומיים ביחס לסקטור חברות הנדל"ן הזרות המגייסות אג"ח בתל אביב. זאת, על רקע קריסתה אורבנקורפ הקנדית והחששות ממצבה של אקסטל, שהביאו לירידות חדות באג"ח של הסקטור כולו.

Namco Realty תכננה להנפיק אג"ח לא צמודות, נושאות ריבית שנתית של עד 6%, שזכו מחברת הדירוג S&P מעלות לדירוג ilA פלוס, בתחזית דירוג יציבה. החתם המוביל בהנפקה הוא פועלים אי.בי.אי. בכפוף לביצוע ההנפקה אמור היה נמדר להעביר לחברה 35 נכסי נדל"ן מניב, אשר מושכרים ברובם לרשתות ולחנויות קמעוניות. תמורת ההנפקה צפויה לשמש בעיקר לרכישת נכסים חדשים, כולל לתשלום אפשרי עבור רכישת החזקות שותפים.