הסכם קיבוצי חדש במחלבות שטראוס; מה יקבלו העובדים?

בין סעיפי ההסכם שיחול על כ-320 עובדים: תוספת שכר ממוצעת של 8%, תוספת ותק ושיפורים בתנאי הרווחה ■ שכר המינימום במפעל יעמוד על 300 שקל יותר מהקבוע בחוק

ההסתדרות במרחב גליל מערבי, בראשות היו"ר אשר שמואלי, ועד עובדי מחלבות שטראוס והנהלת החברה חתמו על הסכם קיבוצי חדש שיחול על כ-320 עובדים, ותוקפו יהיה למשך 3 שנים.

מפעל מחלבות שטראוס ממוקם באזור התעשייה בר-לב. כמנכ"ל המפעל משמש דורון די-קסטרו. 

במסגרת ההסכם, אליו הגיעו הצדדים בתום משא-ומתן ממושך אך פורה, יקבלו העובדים תוספות שכר שתעמוד על גובה ממוצע של 8% במשך 3 שנות ההסכם. כמו כן הוסכם על תוספות ותק שיגיעו עד ל-2.25%. 

כחלק מההסכם יוגדל המענק השנתי שהעובדים מקבלים עבור רכישת מוצרים בחנות החברה מ-1,000 ל-1,500 שקל. לצד זאת יקבלו העובדים דמי השתתפות עבור תשלום מעונות לילדיהם.

ההסכם כולל סעיף מרכזי שנועד לצמצם פערים חברתיים, במסגרתו שכר המינימום בחברה יעמוד כבר מהיום הראשון לקליטתם של העובדים על 300 שקל יותר מעל שכר המינימום, ולא פחות מ-5% מעל שכר המינימום כפי שיהיה מעת לעת.

נזכיר כי בתחילת חודש יולי נכנסה לתוקפה הפעימה השלישית בתהליך העלאת שכר המינימום בישראל שיזמה ההסתדרות, והוא עלה ב-350 שקל ל-4,825 שקל בחודש. 

יו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי, אשר שמואלי, ויו"ר נעמת במרחב, עופרה אלקיים-כהן, מסרו: "הסכם זה בא בנוסף להסכם קיבוצי רחב שכבר קיים בחברה ומיטיב עם העובדים. אנו מודים לכל העוסקים במלאכה, להנהלת שטראוס ולוועד העובדים על שיתוף-הפעולה ועל ההישגים החדשים שבהסכם". 

במשא-ומתן לקח חלק מזכיר האיגוד המקצועי, פרדי שכטר. כיו"ר ועד העובדים משמש איציק גוסטדינר, ולצדו חברי הוועד עופרה רם, ניצן יהודה, זיד עבוד ודוד בן-אבו.