בפעם הראשונה: אולמרט יצא הבוקר לחופשה מכלא מעשיהו

ראש הממשלה לשעבר צפוי לצאת לחופשה של 48 שעות ■ במהלך סוף השבוע השלימו בשב"ס ובשב"כ את ההיערכות ליציאתו

אהוד אולמרט / צילום: גיל יוחנן
אהוד אולמרט / צילום: גיל יוחנן

ראש הממשלה לשעבר והאסיר אהוד אולמרט יצא הבוקר (ב') לחופשה ראשונה מבית הכלא. בשירות בתי הסוהר ובשב"כ השלימו במהלך סוף השבוע את ההיערכות ליציאתו משערי בית הכלא מעשיהו, עם התייצבותה של רעייתו עליזה בעמדת הכניסה, שם היא תחתום ערבות על בעלה.

לאחר מכן, אנשי היחידה לאבטחת אישים בשב"כ יגיעו למבואת הכניסה לכלא, שם יפגשו את ראש הממשלה לשעבר, בעוד הקצין התורן של הכלא יעביר לאנשי השב"כ את האחריות לאבטחתו ולביטחונו של אולמרט.

לאחר שייכנס לרכב המשוריין של השב"כ, אולמרט ייהנה מ-48 שעות של חופש יחסי, במסגרתן יהיה מחויב לישון בלילה לצד רעייתו, ויהיה מאובטח על-ידי לוחמי היחידה לאבטחת אישים.

בסיומן של 48 שעות החופשה ישוב אולמרט לאגף 10 בכלא מעשיהו על-מנת להמשיך לשאת את עונשו.

בחודש שעבר פורסם כי אולמרט הגיש בקשת יציאה לחופשה מהכלא לשב"ס, זאת לאחר שסיים לרצות רבע מתקופת המאסר שלו, מה שאיפשר לו לצאת לחופשה הראשונה.

ראש הממשלה לשעבר החל לשאת את עונשו, שנקבע לשנה ו-7 חודשים לפחות, ב-15 בפברואר. עונש המאסר נגזר על אולמרט בגין מעורבתו בפרשות הולילנד, טלנסקי ותיק השיבוש. הוא הורשע בעבירות של קבלת שוחד, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט.

3 ימים לאחר שנכנס לכלא מעשיהו, ביקרה לראשונה עליזה אולמרט, תחת מעטה סודיות, את בעלה. בשירות בתי הסוהר הסבירו כי הביקור נערך במסגרת ביקורי המשפחה שאולמרט רשאי לקבל אחת לשבועיים.