מהפכה בתחבורה הציבורית: מיניבוסים חדשים לעיר ללא נהג

ניסוי תחבורה חדשני בשווייץ: הצצה לאוטובוסים האוטונומיים של PostBus, שייסעו אך ורק על כבישים ציבוריים, ילמדו את הרגלי הנסיעה במסלולם ויתקשרו עם אוטובוסים נוספים באזור

שווייץ הצטרפה למספר הולך וגובר של מדינות שבוחנות את הפוטנציאל של אוטובוסים חשמליים אוטונומיים, כשהשבוע היא השיקה שני שאטלים ללא נהג שמסיעים תושבים בתוך העיר SION, וזאת במסגרת פיילוט שיימשך שנתיים.

בדומה לפרויקטים דומים, האוטובוסים האוטונומיים של שווייץ ייסעו אך ורק על כבישים ציבוריים בהם רוצים להוריד את רמת זיהום האוויר.

האוטובוסים יופעלו על-ידי חברת האוטובוסים הגדולה ביותר בשווייץ, PostBus, וינווטו ברחבי העיר באמצעות תוכנה שפותחה על-ידי סטארט-אפ בשם BestMile, שיצא מ-EPFL, המכון הטכנולוגי הפדרלי בלוזן.

האוטובוסים כוללים מיזוג-אוויר, סוללות גיבוי וגישה לרמפה להעלאת נכים, והם מסוגלים לשאת עד 11 נוסעים בו-זמנית, אשר ייסעו בחינם.

כלי הרכב האוטונומיים ייסעו בפאתי העיר שמונה 33 אלף תושבים, יחצו אזורים עם הולכי רגל, אבל יגיעו למהירות של 20 קמ"ש בלבד.

בשם הבטיחות, בתוך כל אוטובוס יישב נציג של החברה, אך הוא יופעל מרחוק באמצעות מערכת הנהיגה האוטונומית של BestMile.

במהלך הפיילוט הסטארט-אפ ילמד את הרגלי הנהיגה של הרכבים מסביב, יפתח מערכת תקשורת בין אוטובוסים ויאפשר לנוסעים להזמין כרטיסים מראש ובהתאמה אישית. בסופו של דבר המערכת של BestMile תעשה את כל זה לבדה ובזמן אמת.