ODI נכנסת לבורסה עם 1.2 מ' ש' גירעון והערת "עסק חי"

שני מייסדי חברת הסייבר שתמוזג לתוך השלד הבורסאי תמדא, בכירים לשעבר בחיל התקשוב, יזכו לשכר שנתי בעלות של 732 אלף שקל כל אחד ולמענק

אהרון סמרה / צילום: איל יצהר
אהרון סמרה / צילום: איל יצהר

חברות טכנולוגיה וסייבר בוסריות ממשיכות ללטוש עיניים לכיוון הבורסה בתל אביב, אך נראה שהדרך המועדפת עליהן היא באמצעות מיזוג לשלד בורסאי, ולא הנפקה. אחרי כישלון ההנפקה של וונטייז בשבוע שעבר, ואחרי שחברת הסייבר Safe-T נכשלה בהנפקה ומוזגה לשלד, מגיע גם התור של ODI, שתתמזג לשלד הבורסאי תמדא (לשעבר מי עדן), שהשליטה בו נרכשה לאחרונה על-ידי חברת החיתום איפקס הנפקות של אהרון סמרה ואליאב בר-דוד.

בדומה לחברות טכנולוגיה אחרות שנכנסו לאחרונה לבורסה בדלת האחורית, גם ל-ODI יש בדוחות הכספיים הערת "עסק חי", והיא מגיעה לבורסה עם גירעון של 1.2 מיליון שקל בהון העצמי. מנגד, אם יתממשו הערכות הצמיחה שמפורטות בהערכת השווי לחברה, היא תצמח בשיעור תלת-ספרתי בשנתיים הבאות, ותמשיך לגדול באחוזים דו-ספרתיים בשנים שלאחר מכן.

ODI הוקמה ב-2009 על-ידי דוד גבע (יו"ר) וד"ר אורן איתן (מנכ"ל). לצמד המייסדים יש ותק וניסיון בתחום - גבע שירת בצבא כמפקד בית הספר הארצי לתקשוב ואיתן שימש כמפקד יחידת מרכז צופן וביטחון בחיל התקשוב.

החברה מעסיקה 13 עובדים, והיא עוסקת בתחום הגנת הסייבר ואבטחת המידע, בעיקר לשוק הארגוני, ותוך התמקדות בהעברת נתונים בתוך הארגון ואליו. לדברי החברה, הפתרונות שלה מספקים כיום כיסוי מלא, תוך מתן פתרונות לנטרול איומים בכל ערוצי הכניסה לארגון ולפני כניסת האיומים לרשת, כך שכל הקבצים שנכנסים לרשת הארגונית הם נקיים ומנוטרלים מתוכנות זדוניות. נוסף על כך מציעה ODI שירותי תמיכה ותחזוקה. לקוח אחד - משרד ממשלתי המקבל ממנה שירותי תמיכה והחזקה - היה אחראי ב-2015 על 35.4% מהכנסותיה.

ב-2015 הסתכמו הכנסות החברה ב-2.4 מיליון שקל, והיא רשמה הפסד נקי של 1.4 מיליון שקל. ההכנסות מתחום הסייבר הסתכמו ב-738 אלף שקל, וההפסד התפעולי ממנו הגיע ל-880 אלף שקל. ההכנסות מתחום השירותים היו כ-1.7 מיליון שקל והרווח התפעולי היה 658 אלף שקל. ברבעון הראשון של 2016 ההכנסות ירדו ב-18.7% לעומת הרבעון המקביל ל-561 אלף שקל, וההפסד הנקי גדל ב-6.8% ל-536 אלף שקל.

פועלת בשוק חם במיוחד

למרות התוצאות הפיננסיות הלא מרשימות, אין ספק ש-ODI פועלת בשוק חם במיוחד, והיא מציינת שלפי חברת המחקר גרטנר ההוצאות בשוק הגנת הסייבר העולמי צמחו ב-2015 ב-4.7% ל-75.4 מיליארד דולר וב-2017 יגיעו לכ-93 מיליארד דולר. בחברה מדברים על מודעות מוגברת של ארגונים לצורך באבטחת מידע ובהגדלת התקציבים. "יעדה המרכזי של החברה הנו להיות מובילת שוק בתחומי הסייבר ואבטחת המידע", נכתב בדיווח.

אם אכן תתקדם החברה בהשגת היעד, הכנסותיה צפויות לגדול בשנים הבאות. בהערכת השווי של דה-קלו בן יהודה ושות', שנוקבת בשווי של 17.8 מיליון דולר ל-ODI, ההערכות הן שהחברה תרשום הכנסות של 4.1 מיליון דולר ב-2017, ועד 2022 הן יגיעו ל-31.1 מיליון דולר. החברה תעבור לרווח תפעולי ולתזרים תפעולי חיובי ב-2018.

עם זאת, ODI תצטרך להתמודד עם מתחרות קשות בשוק: בדיווח מוזכרות חברות ענק כמו סימנטק, מקאפי ו-FireEye, ככאלה המציעות מוצרים תחליפיים. למרות זאת, ב-ODI מספקים אמירה אופטימית: "למיטב ידיעת החברה, כיום לא קיימת בשוק חברה מתחרה אשר בדומה לחברה, מוצריה מספקים הגנה כוללת לארגונים מפני חדירה למערכות המידע שלהם או פגיעה בדרכים שונות".

א.מ.ת נכנסה להשקעה ב-2013

טרום המיזוג, בעלי המניות הקיימים ב-ODI הם גבע ואיתן עם כ-44% כל אחד, וחברת המחשוב הבורסאית א.מ.ת מחשוב עם כ-12%. מעבר לפעילותה בשוק המחשוב, א.מ.ת עוסקת בהשקעה בחברות שונות (כך למשל הייתה לה השקעה מוצלחת במיוחד בחברת מובילאיי). היא נכנסה להשקעה ב-ODI עוד ב-2013, כשרכשה מהמייסדים 10% לפי שווי של 7.5 מיליון דולר, פחות מחצי מהערכת השווי החדשה.

המיזוג של ODI לתוך תמדא יתבצע כשבעלי מניות ODI יקבלו 69.5% ממניות תמדא. תנאי מרכזי למיזוג הוא שבקופת תמדא יהיו, בניכוי התחייבויות של החברה ולאחר כל ההוצאות הכרוכות במיזוג, 10 מיליון שקל לפחות. נכון לסוף הרבעון הראשון 2016 היו בקופת תמדא מזומנים בהיקף של כ-6.1 מיליון שקל, כך שהחברה תיאלץ לבצע גיוס הון.

כחלק מהסכם חדש עם בעלי השליטה איתן וגבע לקראת המיזוג לתמדא, בוטל הסכם שלפיו א.מ.ת תשלם עד 850 אלף דולר נוספים על בסיס רווחי החברה, ומנגד הוקצו לה עוד כ-2% מהחברה. אחרי המיזוג תחזיק א.מ.ת ב-6.8% מהחברה, גבע ואיתן ב-25.4% כל אחד, ואיפקס הנפקות ב-15.8%.

בכפוף לאישור אסיפת בעלי המניות, גבע ואיתן יהיו זכאים לשכר שנתי בעלות של 732 אלף שקל כל אחד (בתוספת מענק). בכיר נוסף בחברה הוא עומרי איתן, בנו של אורן, שעלות שכרו תהיה 372 אלף שקל כמנהל פיתוח מוצרי תוכנה בחברה. בתמדא סבורים שתנאי הכהונה שלהם "סבירים, הגונים וראויים".

שני המייסדים צפויים לקבל בעתיד סכום נוסף של 600 אלף שקל, כחלק מדיבידנד של 800 אלף שקל שהוכרז ב-2013, ורק חלקו (200 אלף שקל) חולק. יתרת הסכום רשומה כחוב לגבע ואיתן והוא ישולם בחלוף 5 שנים מעסקת המיזוג עם תמדא, או כשההון העצמי שלה יעלה על 20 מיליון שקל.

המיזוג עם תמדא כולל גם החזר של הלוואת בעלים שנתנה בעלת השליטה בשלד, איפקס, ל-ODI. לאחר המיזוג, תוך 3 ימי עסקים, תשלם ODI לאיפקס 460 אלף שקל בתוספת ריבית והצמדה, סכום משוער של 467 אלף שקל בסוף אוגוסט.

ODI
 ODI

 

ODI
 ODI