נמשכת השביתה המונעת הנפקת דרכונים ביומטריים

האופציה למי שלא ירצה להמתין עד לתום העיצומים היא להסתפק בדרכון רגיל או בתעודת זהות רגילה ■ בשלב זה אין צפי לסיום העיצומים של עובדי רשות ההגירה והאוכלוסין

עם תחילת החופש הגדול נרשמים לא רק ביקושים גדולים לנופשים ולטיסות, אלא גם להנפקת דרכונים - גם עבור אזרחים המחדשים דרכון שפג תוקפו וגם עבור הנפקת דרכונים חדשים, לילדים למשל. לא במקרה זהו גם הזמן שבו עיצומים הנוגעים לדרכונים מקבלים את האפקט החזק יותר: מזה 10 ימים שהאפשרות להנפיק תעודות זהות ביומטריות או דרכונים ביומטריים לא קיימת.

בשנה שעברה השביתו עובדי רשות ההגירה והאוכלוסין את הנפקת הדרכונים במחאה על העומסים בסניפים. אז פרצה השביתה בשיא עונת הנסיעות, ובגינה אזרחים שנזקקו להנפקה דחופה של דרכון יכלו לעשות זאת רק בעמדה בנתב"ג ולשלם יותר מ-1,000 שקל לדרכון - פי ארבעה מגובה האגרה הרגילה.

שביתת עובדי רשות ההגירה והאוכלוסין השנה פרצה ימים ספורים אחרי ששר הפנים, אריה דרעי, אמר כי בשנה הבאה תחול חובת הצטרפות למאגר הביומטרי: "מכאן ואילך כל מי שיבקש תעודה במשרד הפנים, תעודת זהות או דרכון, יקבל תעודה ביומטרית. בזה כבר הכרענו, הכרעתי גם שיהיה מאגר. מה יהיה במאגר נכריע בקרוב", אמר השר דרעי לפני פחות משבועיים, באירוע להשקת לשכת האוכולוסין וההגירה ביפו ולציון מיליון מצטרפים למאגר הביומטרי - למרות המתנגדים הרבים שקמו לרעיון.

כאמור, בשלב זה להכרזה של השר דרעי אין אחיזה במציאות, היות שאזרחים שפונים ללשכות ההגירה והאוכלוסין במטרה להנפיק תעודה ביומטרית, לא יכולים לעשות זאת. האופציה למי שלא ירצה להמתין עד לתום העיצומים היא להסתפק בדרכון רגיל או בתעודת זהות רגילה. בשלב זה, כך נדמה, אין אופק לסיום העיצומים.