שרון גל: "הצד הימני בפוליטיקה לא מיוצג בתקשורת"

גל בוועידת MAD של "גלובס": "נוצר מצב אבסורדי שהחייל אלאור עזריה נשלח לצבא ע"י כולנו, ואף אחד לא נרתם לעזרתו מהמערכת - גייסנו עבורו כמעט 600 אלף שקל"

שרון גל / צילום: תמר מצפי
שרון גל / צילום: תמר מצפי

שרון גל, חבר הכנסת לשעבר מישראל ביתנו וכיום מגיש התוכנית "כלכלי בלילה" בערוץ 20, דיבר היום (ד') בוועידת MAD של "גלובס" שמתקיימת בתל-אביב, ונשאל על היותו מותג מסוקר, מסקר, אחד שמביא את הסיפור וכזה שעומד מאחורי הסיפור.

"מי שפועל ביושר ובהגינות, בטח כשהוא מצוי בנושאים שנויים במחלוקת, ואם הוא מאמין במה שהוא עושה - אז פחות חשוב לו מה אומרים עליו", אמר גל. "היום לכל אדם יש יכולת לנהל את עצמו כמותג, וזה הופך אותו לפלטפורמה משל עצמו".

- איך אתה מצליח לשמור על הנוכחות שלך בערוץ נישה כמו ערוץ 20?

גל: "קודם כל אני מנהל את עצמי בכמה סוגי מדיה, כמו בפייסבוק לייב למשל, כמו בהדסטארט שבו גייסתי כסף לחייל אלאור עזריה. גם אם התקשורת מסקרת פחות, עדיין באמצעות פייסבוק אפשר לצבור הרבה מאוד עוקבים ולייצר טראפיק. אתה כבר לא תלוי היום באמצעי התקשורת המסורתיים".

גל אמר ביחס לערוץ 20 כי "בסוף לטלוויזיה יש המון כוח, ערוץ הוא עוצמה, וכוח משפיע. במדינה דמוקרטית אין שום סיבה שלא יהיה מגוון רחב של דעות וערוצים שייתנו ביטוי לכל סוגי האוכלוסייה. אני מרגיש שהפריפריה והצד הימני של המפה היום לא מקבלים ביטוי בתקשורת. גם אם אתה נמצא בשלטון, לא בטוח שאתה מקבל ייצוג וקול בתקשורת, וכאן נכנס ערוץ 20 עם הבשורה שלו".

- כדמות ציבורית, שרון גל מותג יותר חזק מערוץ 20?

"אני לא חושב. זה ערוץ שיש בו הרבה מותגים חזקים ויש תוכניות אחרות גם בפיתוח. זה מותג שמתחזק הערוץ, וכמובן שהכול תלוי בחשיפה ובזמן. זה די אבסרוד, כי מצד אחד מבחינת ועדת המדרוג אין קורלציה בין הצפייה להצטרפות לפייסבוק של ערוץ 20.

"קורה דבר מעניין, כי לפלטפורמה של פייסבוק ערוץ 20 יש איפיון משלה, ויש מגבלות של רגולציה, כי לא כל מה עולה לפייסבוק אתה גם יכול לשדר. יש ויסות של הפלטפורמות, בעיקר רשתות חברתיות, כדי לייצר טראפיק למסך ולמקסם דברים שלא ניתן לעשות במקומות אחרים".

- למה היית צריך את הגיוס לחייל אלאור עזריה?

יש פה צורך אמיתי בכסף, גם אני הוצאתי מכיסי. יש מצב אבסורדי שחייל נמצא במצוקה, ונשלח לצבא על-ידי כולנו, ואף אחד לא נרתם לעזרתו מהמערכת. ההורים לא קיבלו עד היום טלפון שבו הציעו להם סנגור מהסנגוריה הצבאית. המשפחה נורמטיבית לחלוטין, בנם נאשם, והם היו צריכים כסף - גייסנו כמעט 600 אלף שקל.

"צריך לתת גיבוי ללוחמים, וצריך לנהל משפט צדק. במקרה הזה אין ימין ושמאל. מצער אותי שלוקחים את צה"ל למחוזות הפוליטיים. עזבתי את הכנסת כי חשבתי שלא יכולתי להשפיע משם. יש מגבלות מסוימות שלא יכולתי לעבור, והנה היום אני מצליח לתרום".

- אז הנה עזבת, וישראל ביתנו נכנסו לקואליציה. אכלת אותה. 

"הרגשתי שכמו כל חבר כנסת אני מתפרנס מכסף ציבורי, ולא הייתי מספיק יעיל מהאופוזיציה, ולא יכולתי להשפיע באופן אפילו צנוע על המציאות, אז הרגשתי שאני לא באמת תורם. ממש לא אכלתי אותה. לקחתי בחשבון תרחיש כזה, ואני שמח שזה קרה, אבל אני ממש לא מצטער שעזבתי".

- האם אתה מנהל כיום קמפיין חזרה לחיים הפוליטיים?

"ממש לא. אני עושה דברים שאני מאמין בהם".