עשרות עובדים מפעל בירוחם מתבצרים בעקבות פיטורים

עובדי אמיליה-קוסמטיקס מתבצרים במפעל מאז שעות הערב במחאה על פיטורי 30 עובדים ■ המפע עוסק בייצור מוצרים למגוון מותגים, לרבות קרליין

עשרות עובדי אמיליה-קוסמטיקס שבירוחם מתבצרים החל משעות הערב המוקדמות בשטח המפעל ומשביתים את העבודה במקום במחאה על כוונת ההנהלה לפטר כ-30 מתוך כ-160 עובדי החברה, זאת במסגרת תוכנית התייעלות שמובילה ההנהלה ולטענת העובדים היא כוללת גם פגיעה בזכויות שעולות מהסכמי העבודה הקיבוציים שמונהגים במקום.

המפעל עוסק בייצור של מוצרי קוסמטיקה למותגים כגון קרליין ומספק אותם לרשתות שונות ובהם סופר פארם. לדברי נציג ההסתדרות המלווה את עובדי המפעל, אליעזר בלו: "התקיים באחרונה מו"מ בין הוועד להנהלה אך משלא הושגו הסכמות הוכרז במפעל סכסוך עבודה, היום אחה"צ הגיעו זימונים לשימוע לפני פיטורים לכ-30 עובדים בהם עובדים בעלי וותק של עשרות שנים במפעל ואם הם יפוטרו הם יתקשו למצוא פרנסה באזור כמו ירוחם.

"למרבה הצער הנהלת החברה דחתה בתוקף הצעות פשרה שהעלנו כמו להציע לעובדים תוכניות של פרישה מרצון. ההנהלה נימקה את מהלכיה בכך שהיא חייבת לקיים התייעלות מידית. אנחנו נלך במאבקינו עד הסוף ונמנע את הגעת משמרת הלילה למקום וזאת למרות שמאיימים על העובדים בפינויים באמצעות מאבטחים".

מהנהלת חברת אמיליה נמסר בתגובה: "מזה שנה מציגה אמיליה קוסמטיקס תוצאות שליליות. החברה הציגה להסתדרות את כל המסמכים המצביעים על מצבה הקשה של החברה, לרבות דוחות כספיים, פעולות שנעשו על ידי ההנהלה, חסכון צפוי מהתייעלות בחברה ונתונים נוספים.

"במקביל, הציגה הנהלת החברה לעובדים ולהסתדרות תכנית ההתייעלות שכללה, בין היתר, קיצוץ בשכר המנהלים, ביטול של 27 תפקידי מטה דוגמת סמנכ"ל איכות, מהנדסי פרויקט, מנהל אתר, מנהל מחסן וכדומה, לצד פיטורי 21 עובדים, מהם חמישה שכבר עברו את גיל הפרישה. מתווה תכנית ההבראה אמור היה לחסוך מיליוני שקלים ולאפשר את המשך פעילותה של החברה. במקום, בחרו העובדים להדוף כל ניסיון למשא ומתן ולסרב לכל פתרון הנוגע לסעיפי ההתייעלות".

עוד נמסר כי "זוהי תקופה קשה לכולנו, אף אחד מאיתנו לא בחר להיות במצב הזה. אנו מוכנים לעשות כל מאמץ כדי להציל את המפעל, כפי שהוכחנו בחודשים האחרונים, אך התנאי לכך הוא שגם העובדים יתרמו את חלקם, כי אחרת לא יהיה מנוס מסגירת המפעל כולו. כל יום שהמפעל לא נכנס לתכנית הבראה - מקרב את סגירתו".