חברה ישראלית גייסה 20 מיליון ד' לפיתוח מכונות MRI קטנות

חברת המכשור הרפואי Aspect Imaging פיתחה מערכות MRI קטנות עבור איברים ספציפיים בגוף ■ מאז הקמתה ב-2003 גייסה 120 מיליון דולר

Aspect Imaging/ אתר החברה
Aspect Imaging/ אתר החברה

חברת המכשור הרפואי הישראלית Aspect Imaging, שפיתחה מערכות MRI קטנות עבור איברים ספציפיים בגוף, גייסה 20 מיליון דולר בסבב C (סבב גיוס הון שלישי), מתוך כ-120 מיליון דולר שגייסה מיום הקמתה בשנת 2003. בחברה השקיעו סטיוארט רזניק מ-Wonderful Company ומשקיעים פרטיים נוספים.

החברה מרחיבה את פעילותה בתחום הדימות על ידי ייצור מכונות MRI קלות לשימוש וקטנות במיוחד, כך שניתן למקמן כמעט בכל חלל. מטרת החברה היא למזער את החשש מהפעלת מכונות MRI ובכך לאפשר לרופאים, ביולוגים וטכנאים לעבוד איתן ולקבל את תוצאות הבדיקות שהם זקוקים להן באופן מהיר יותר, מבלי להתפשר על איכות התוצאות. לדברי החברה, יש לה כבר הכנסות וכן שיתופי פעולה עם מספר בתי חולים. 

מייסד ומנכ"ל החברה הוא אורי רפופורט. האנג'ל הישראלי הכי מוכר בה הוא ערי סטימצקי, לשעבר המנכ"ל והיו"ר של רשת הספרים, שהשקיע בה כמעט מיומה הראשון. החברה מעסיקה כ-100 עובדים, בעיקר באתר החברה במודיעין. בעלי המניות העיקריים שלה מלבד סטימצקי הם סטיוארט רזניק (חברת Wonderful); חברת נובה טק; חברת Roll אינטרנשיונל (חברה חקלאית). 

נסביר, כי MRI היא הדמיית תהודה מגנטית (Magnetic Resonance Imaging), סריקה לא פולשנית שמבוצעת במגנטים במקום בקרינה כדי לקבל תמונה מדויקת יותר של רקמות פנימיות, בעיקר למטרות של אבחון רפואי. בסריקה נעשה שילוב בין קרינת רדיו ושדה מגנטי חזק מ-1 טסלה (מידה לאמידת שדה מגנטי).

ל-Aspect יש כרגע את מערכת WristView שמיועדת לכף היד, מערכת Embrance שמיועדת לפגים, והן מבוססות על 1 טסלה, שזה למעשה המגנט החזק ביותר. כמו כן, ומכיוון שהחברה החלה את דרכה בשוק החקלאי, יש לה את מערכת FlowScan לריאולוגיה בחקלאות שלדוגמה מאתרת נזקי קרה בקלמנטינות. מערכת ה-WristView של החברה כבר קיבלה אישורי FDA ו-CE (המקביל האירופי של FDA), בעוד המערכת עבור פגים וילודים עד 4 ק"ג ממתינה לאישור FDA.

לדברי המנכ"ל רפפורט, "אני רוצה להביא את ה-MRI למטופל, ולא את המטופל ל-MRI. אני נהנה להפוך משהו שאמור להיות מסובך, לפשוט".