שלוש טכנולוגיות ישראליות מובילות בתעשיית היהלומים

צילום והצגה של אבני חן בתלת-ממד ■ מעקב אחר מלאי היהלומים ■  וחיתוך יהלום הגלם באופן המיטבי, כך שניתן יהיה למקסם את ערכו

יהלומים / צילום: צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
יהלומים / צילום: צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

חברת Segoma, שנוסדה ב-2012 על ידי גלעד קפלושניק, ליתן יהב ותומר שלוי, בוגרי הטכניון ותוכנית "זל" של המרכז הבינתחומי הרצליה, מתמחה בפיתוח פתרונות לצילום והצגה של אבני גלם, אבנים מלוטשות ותכשיטים בתלת ממד. הצילומים האיכותיים מועלים לפלטפורמת המסחר שפתחה החברה ונחשפים בפני אלפי סוחרים ולקוחות פוטנציאלים. כך יכולים הסוחרים לבחון את היהלומים ללא צורך בבחינה פיזית שלהם. מעבר לצילומים מספקת הטכנולוגיה של סגומה את כל נתוני היהלום, ובהם מחירו, מחירי יהלומים דומים להשוואה, סטטיסטיקות על רכישות קודמות שניתן ללמוד מהן על ההיצע והביקוש ועוד.

חברת Diamining, שהוקמה ב-2012, עוסקת בפיתוח ובשיווק פתרונות תוכנה ייחודיים לענף היהלומים והתכשיטים בארץ ובעולם. החברה פיתחה אפליקציית יהלומים ותכשיטים מאובטחת המאפשרת לעקוב בכל רגע נתון אחר מלאי היהלומים.

חברת שרין טכנולוגיות, הפועלת זה 25 שנה, נחשבת חברת הטכנולוגיה המובילה בענף היהלומים העולמי. כ-80% מהיהלומים המיוצרים בעולם עוברים בשלב זה או אחר טיפול באחת הטכנולוגיות של החברה, אך טכנולוגיית ה"דגל" שלה היא גלקסי, המאפשרת ליהלומנים לתכנן כיצד לחתוך את יהלום הגלם באופן המיטבי, כך שניתן יהיה למקסם את ערכו. קרן לייזר ממפה את מבנה היהלום ותוצאות הסריקה מועלות למחשב, כך שהיהלומן יכול לדעת מהו המחיר הצפוי של היהלום המלוטש.