שוב עיצומים בנמל אשדוד: עובדי תפעול וציוד מכני בנמל פתחו הערב (א') בעיצומים ומסרבים לפרוק את אוניית DK BLUE שעל סיפונה 4,750 טון מלט לבן. זאת בשל דרישת הוועד להעלות את מספר עובדי התפעול לפריקת אוניות מלט.
בעקבות העיצומים הנהלת חברת נמל אשדוד פנתה לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע בבקשה לחזור לעבודה סדירה בנמל באמצעות מתן צו מניעה המורה לוועד עובדי התפעול והציוד המכני לחדול מהעיצומים.
סירובו של וועד עובדי התפעול לפרוק את האוניה מנומק בדרישה להציב על האוניה צוות של 7 עובדי תפעול, שעה שהסכם שהושג עם הוועדים במארס 2016 קובע כי כמות עובדי התפעול שיוצבו לצורך פריקת אוניית מלט יהיה 2 עובדי תפעול בלבד.
מהנהלת הנמל נמסר כי עקב אי התייצבות העובדים לפעולות פריקת ושאיבת המלט צפויים להיגרם לנמל נזקים כבדים ביותר של אובדן הכנסה צפויה מיבואן אוניית המלט העוגנת ברציף, ואוניות שיבואו אחריה, אשר יסרבו לפקוד את רציפי הנמל ובכך תפגע אנושות פעילות נמלית מכניסה ביותר של פריקת אוניות מלט. (המדובר כאמור בנזקים מוערכים ב-20 מיליון שקל בשנה).
הנהלת חברת נמל אשדוד מבקשת מבית הדין להצהיר כי העיצומים שפרצו בנמל אשדוד הם שביתה שלא כדין, בלתי לגיטימית ובלתי חוקית ולהורות לעובדים לחזור לעבודה סדירה וכן לתת צו האוסר על קיום השביתה או עיצומים והפרעות בהליך העבודה הרציף.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.