ארי הרו, ראש הסגל לשעבר של נתניהו, נחקר שוב במשטרה

הרו ריכז בעבר את התרומות לנתניהו בארה"ב, ומתנהלת נגדו חקירה בחשד למכירה פיקטיבית של חברה

המשטרה ממשיכה לחקור באינטנסיביות את מקורבו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. ראש הסגל לשעבר של נתניהו, ארי הרו, נחקר היום (ב') בשנית באזהרה.

הרו ריכז בעבר את התרומות לנתניהו בארצות-הברית, ומתנהלת נגדו חקירה בחשד למכירה פיקטיבית של חברה.

הרו כבר נחקר לפני מספר חודשים בחשד כי למרות היותו איש ציבור ובזמן שהצהיר על אי-ניגוד עניינים כמתחייב, הוא הציג מצג-שווא לפיו מכר חברה בבעלותו, למרות שבפועל - כך על-פי החשד - המכירה הייתה פיקטיבית, והוא המשיך לנהל את החברה וליהנות מפירותיה. בסוף החקירה ההיא נשלח הרו למעצר-בית בלבד. 

בתוך כך, התייחס היום היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, לסוגיית החשאיות שבה נערכת בדיקת המשטרה בעניינו של נתניהו. הבדיקה עוסקת לפי ההערכות בכספים שהועברו לנתניהו מידי גורמים זרים אחרי בחירתו לראשות הממשלה ב-2009.

בדיון בוועדת החוקה של הכנסת אמר מנדלבליט כי לציבור יש זכות לדעת על מה נערכת הבדיקה, "אבל חובה לחקור כראוי. כל מי שייכנס לתוכן הדברים יעשה נזק, ואני לא מתכוון להזיק נזק מהותי".

מנדלבליט ציין כי "פרסמתי הודעה שרוב השמועות (בנוגע לבדיקה. ח"מ) אינן מדויקות בלשון המעטה". 

עוד אמר היועץ: "אני יושב עם ראש הממשלה בישיבות עבודה בשאלות קרדינליות, ומאידך מתנהלת כנגדו בדיקה, ואנו לא מדברים אף מילה על הבדיקה. זה לא קל, לא לי ולא לו. חייבים לסמוך עליי ועל ראש הממשלה שנדע לעשות את ההבחנה. אני לא מרבה להגיע לישיבות ממשלה, בין היתר מסיבה זו". 

אתמול (א') נחשף ב"גלובס" כי במסגרת חקירת הרו תושאל במשטרה רואה חשבון ממשרד שטיינמץ-עמינח. רו"ח שמוליק הירשפלד מסר עדות ביחידה הארצית לחקירות הונאה, אך הוא לא חשוד במעורבות במעשים ולא הוזהר במהלך חקירתו.