הדרך להנחה בציוד לבית הספר עוברת דרך קבוצות רכישה

רשת אופיס דיפו מכריזה כי תיטול חלק בקבוצות רכישה ותמכור מוצרי חזרה לבית הספר בהנחה לקבוצות של 10 תלמידים ויותר

הדרך להנחה בציוד לבית הספר עוברת דרך קבוצות רכישה: על בסיס הרעיון של התארגנויות חברתיות שתופס תאוצה בקרב הורים, גם אופיס דיפו יוצאת בהכרזה כי תיטול חלק בקבוצות רכישה ותמכור מוצרי חזרה לבית הספר בהנחה לקבוצות של 10 תלמידים ויותר.

ההנחה בממוצע תעמוד על 36% מהמחיר המלא. לדוגמה, ילקוט שמחירו המלא 100 שקל, יימכר לקבוצה ב-70 שקל (30% הנחה); קלמר 3 תאים יימכר ב-18.50 שקל, במקום בכ-35 שקל (47% הנחה); מחברת ספירלה תימכר ב-12 שקל, במקום ב-15 שקל; סט של 10 מחברות סיכה יימכר ב-5 שקלים, במקום ב-8 שקלים; ועוד.

האפשרות להתארגנות של קבוצות רכישה תינתן לכל כיתה, בית ספר, התאגדות של קבוצת הורים, שכונה וכדומה, המעוניינים לקבל מחירים מוזלים לרכישת ציוד חזרה ללימודים באמצעות הרכבת רשימת ציוד רצויה עבור התלמידים.

כך, נציג קבוצת רכישה ישגר מייל לכתובת info@officedpot.co.il, בו הוא יפרט כמה סלים נדרשים לקנייה ומהי הרשימה הרצויה - והרשת תגיב בטווח זמן של 48 שעות עם הצעת מחיר.

כאמור, מינימום המשתתפים בקבוצת הרכישה עומד על 10 ילדים, כאשר אין הגבלה על המספר המקסימלי של המשתתפים.

ירידי חזרה לבית הספר 

היזם החברתי עוזי ריעני מקיים זו השנה השלישית ירידים בערים ברחבי הארץ, במסגרתם נמכר ציוד לבית הספר בהנחות של 20%-40%.

הרעיון הוא בסיסי: כוח הקנייה של חברי קבוצת הפייסבוק שמפעיל ריעני (קבוצת הרכישה לציוד חזרה לבית הספר), שעבר את ה-13,000, הוא שמשיג הנחות להורים שפוקדים את הירידים (שפתוחים לקהל הרחב).

את המיזם החל ריעני במבצע "צוק איתן", ומדי שנה, כשהיקף הקבוצה גדל - כוח הקנייה משמעותי יותר. את הקושי לשיתוף-פעולה מול היצרנים הגדולים עוקף ריעני באמצעות ספקי משנה, כאשר גם השנה אחת מיצרנית הילקוטים הגדולה סירבה לעבוד עם הקבוצה - אולם באמצעות ספק משנה בירידים תמצאו גם ילקוטים של מודן ושל קלגב, כשהמחירים לילקוטים לכיתות א'-ב' יעמדו על כ-160 שקל (במקום 200 שקל).

ספקים נוספים עמם עומדת הקבוצה הם מיקמק, בקבוקגמיש ועוד. בירידים מגיעים הספקים ומוכרים את מרכולתם בהנחה המובטחת, כשהציוד הנמכר כולל תלבושת אחידה, ילקוטים, מחברות קלמרים וכלי כתיבה.

גם אם מדובר במוצרים משנים קודמות - נדמה כי להורים ולתלמידים הדבר לא אמור להפריע, נהפוך הוא - עודפים משנה קודמת היא דרך מצוינת לחסוך, בעיקר במוצרים שבהם אין שינוי גדול אם בכלל, כגון קלמרים, ילקוטים לנוער וכדומה.

הירידים שצפויים להתקיים בקרוב כוללים את ראשון-לציון (היום, ג'), גבעתיים (20-21 ביולי), נתניה (24 ביולי), מתחם התחנה בירושלים (26 ביולי), תל-אביב (28 ביולי) ועוד. בסך-הכול צפויים להתקיים כ-30 ירידים במהלך הקיץ.

יודגש כי גם התארגנויות קטנות של 10 הורים ויותר יש יכולות להניב הנחות גם ברכישה מרוכזת של ספרי לימוד. החנויות ישמחו לשיתוף-פעולה באמצעות קנייה מרוכזת שתוביל למצב של win-win, תוך דגש על ההורים שישלמו קצת פחות ויפחיתו את הנטל העצום של רכישת ספרי לימוד, ולעסקים שירוויחו קונים, בעיקר אם מדובר על חנויות ספרים שכונתיות שזו שעתן היפה.