עליות בסיום המסחר בבורסה; אל-על עלתה בכ-4.5%

מגמה חיובית באירופה ובחוזים על וול סטריט ■ קרן המטבע הורידה אמש את תחזית הצמיחה ב-0.1% ב-2016 ו-2017 ■ תוכנית המסים של כחלון: מס החברות יופחת ב-2% עד 2018

בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר
בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר

המסחר בבורסה בת"א הסתיים היום (ד') בעליות שערים, על רקע מגמה חיובית בבורסות אירופה ובחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט. בורסות אסיה ננעלו הבוקר במגמה מעורבת.

 

קרן המטבע העולמית הורידה אתמול את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגלובלית ב-0.1% ב-2016 ו-2017, מרמה של 3.2% ו-3.5% לרמה של 3.1% ו-3.4% בהתאמה. בקרן המטבע מסבירים, כי הורדת תחזית הצמיחה קשורה ליציאתה המתוכננת של בריטניה מהאיחוד האירופי ואי-וודאות רבה לגבי ההשלכות של הברקזיט על הכלכלה העולמית.

פצצת הפנסיה התקציבית נחשפה אתמול כאשר אגף החשב הכללי באוצר פרסם את הדוחות הכספיים של המדינה לשנת 2015. החש"כלית מיכל עבאדי בויאנג'ו, הקדישה מקום נרחב בדוח לניתוח היקף התחייבויות המדינה לפנסייה תקציבית, הנאמדות כיום בכ-746 מיליארד שקל והדגישה כי "פנסיה היא לא משהו תוצאתי שאין עליו שליטה. היא תוצאה של ניהול כוח אדם ולכן לניהול כוח האדם יש משמעות תקציבית דרמטית". (לסיפור המלא)

הערכות: ההתחייבות לפנסיה התקציבית מגרדת את הטריליון שקל

 

שר האוצר משה כחלון הציג אתמול בערב את עיקרי התוכנית להפחתת מסי. מס החברות מתוכנן לרדת באחוז שלם ב-2017 ובאחוז נוסף ב-2018. סך כל התוכנית מוערך בכ-4 מיליארד שקל בשנה. במקביל, האוצר הוריד את תחזית הצמיחה של המשק ל-2.5% ב-2016 לעומת 2.8% בתחזית הקודמת. (לסיפור המלא)

קבוצת הנדל"ן מליסרון  דיווחה היום כי חתמה על הסכם להגדלת חלקה בפארק עופר בפ"ת באמצעות רכישה של כ-24% נוספים תמורת כ-192 מיליון שקל, מהם כ-160 מיליון במזומן ו-32 מיליון במניות מליסרון לפי ערכן בשוק. כיום, טרם השלמת העסקה, מחזיקה מליסרון ב-50% ממניות חברת אזורי מל"ל, שהיא בעלת הזכויות בפארק.

אפריקה ישראל  מתקדמת בצעדי ענק לקראת הסדר החוב השני שלה. אתמול אישר בית המשפט המחוזי בתל-אביב את הבקשה הבהולה שהגישה אתמול החברה יחד עם נאמני 3 סדרות האג"ח שלה, למכירת החזקותיה בחברה-הבת אפי פיתוח לבעל השליטה לב לבייב, ללא צורך באישור אסיפת בעלי המניות למהלך. המכירה כוללת 65% ממניות אפי פיתוח, שברובן (85%) משועבדות כיום לטובת מחזיקי האג"ח, תמורת סכום של 550 מיליון שקל.

חנ"ל  ונפטא  זינקו אתמול בחדות לאחר שפורסם כי נשקלת אפשרות מיזוג בין ישראמקו  לחנ"ל.