אישום: פרץ לחשבונות ענן של כ-350 נשים, רובן דוגמניות

עידו ארובס, בן 42 מעומר, נאשם כי הקים שתי ספריות עם אלפי תמונות וסרטוני סקס - אחת למפורסמות ואחת לנשים "רגילות" ■ מחלקת הסייבר בפרקליטות הגישה נגדו כתב אישום

סייבר, פשעי סייבר, צילום: רויטרס
סייבר, פשעי סייבר, צילום: רויטרס

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום (ד') לבית משפט השלום בתל-אביב כתב אישום נגד עידו ארובס, בן 42 מעומר.

ארובס נאשם בעבירות רבות של חדירה למחשב ופגיעה בפרטיות וניסיון לעבור עבירות אלה, לאחר שפרץ לכאורה ליותר מ-350 חשבונות גיבוי ב"ענן" של טלפונים סלולריים ומחשבים וחשבונות דוא"ל של נשים ישראליות, חלקן הניכר מפורסמות בציבור על רקע עיסוקן בדוגמנות, במשחק ועוד.

על-פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד יוני חדד, החל מ-2009 ועד למעצרו בחילת החודש פרץ ארובס לחשבונות גיבוי בשירותי "ענן" של סמארטפונים שהוחזקו בידי נשים וכן לחשבונות דוא"ל בגוגל, בוואלה וביאהו.

ארובס מואשם כי הוריד למחשבו את כל החשבונות וסינן את התמונות ואת הסרטים האינטימיים של הנשים שאל חשבונותיהן חדר. הנאשם מיין את הנשים המפורסמות (שחקניות, דוגמניות, כוכבות טלוויזיה ועוד) והזין את חומריהן לתיקייה ייעודית, ובתיקייה נוספת תייק תכנים אינטימיים של נשים שאינן מפורסמות.

לפי האישום, בסך-הכול החזיק הנאשם אלפי תמונות וסרטים אינטימיים, הכוללים עירום ואף יחסי מין מלאים בהשתתפות הנשים שאל חשבונותיהן חדר.

ארובס, כך נטען, פרץ את הסיסמאות בדרך של הקלדת סיסמאות אפשריות שונות בכל פעם, בהתבסס על נתונים שאגר על אודות קורבנותיו, לרבות מספרי טלפון, תאריכי לידה, מספרי תעודת זהות, כינויים, שמות קורבנותיו ושמות חיות המחמד של קורבנותיו; וכן שילוב של נתונים אלה ונתונים נוספים, עד שהצליח לפענח את הסיסמה.

בנוסף, עקב הנאשם אחר הנשים באינטרנט ודלה פרטים אישיים נוספים על אודותיהן, שאיפשרו לו לנחש את הסיסמאות לחשבונות האישיים שלהן, ונתונים נוספים הוא דלה ממאגר מידע בלתי חוקי (תוכנת "אגרון") שהעתיק למחשבו, ובו נתונים מתוך מרשם האוכלוסין של מדינת ישראל.

במקביל להגשת כתב האישום הגישה מחלקת הסייבר בקשה להאריך את מעצרו של ארובס עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בנוסף הגישה הפרקליטות בקשה לאיסור פרסום שמות הנפגעות או כל פרט מזהה שלהן, בקשה לאיסור פרסום על החומרים האינטימיים שניטלו מרשותן לכאורה על-ידי הנאשם וכן בקשה לקיום הדיונים בתיק בדלתיים סגורות.

הפרשה נחקרה על-ידי יחידה ארצית של משטרת ישראל.