ח"כ נחמן שי: לדחות את פתיחת תאגיד השידור בחצי שנה בלבד

ח"כ שי הניח היום הצעת חוק המעניקה להקמת תאגיד השידור הארכה עד אפריל 2017, וזאת לאחר שנתניהו וניסנקורן הודיעו השבוע כי הקמת התאגיד תידחה לתחילת 2018

ח"כ ד"ר נחמן שי הניח היום (ה') על שולחן הכנסת הצעת חוק המעניקה לתאגיד השידור הישראלי הארכה של חצי שנה בלבד עד לתחילת פעילותו.

זאת לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הודיעו השבוע כי סגירת רשות השידור ופתיחת תאגיד השידור הציבורי החדש יידחו בכשנה וחצי, לתחילת 2018 - הודעה שעוררה תגובות סוערות במערכת הפוליטית. 

הצעת החוק של ח"כ נחמן שי מאפשרת לתאגיד השידור לדחות את תאריך תחילת פעילותו מאוקטובר 2016, כפי שמצוין בחוק היום, לאפריל 2017. הצעת החוק אף מתירה לתאגיד להחל בשידוריו קודם לתאריך הנקוב במקרה שהוא ערוך לכך. הצעת החוק אינה מאפשרת הארכות נוספות מעבר להארכה זו. 

ח"כ נחמן שי מסר: "החלטתו ההזויה של ראש הממשלה נועדה לקבור סופית הן את תאגיד השידור שנמצא בחיתוליו והן את רשות השידור המתפרקת. זוהי הכרזת מלחמה על התקשורת, ואנחנו לא ניכנע ללא מאבק. ראש הממשלה מצטיין בדיבורים, לא במעשים. הצעת חוק זו תעניק לתאגיד את הזמן הנדרש לו כדי להתחיל בפעילותו בצורה מסודרת ויעילה, ותמנע הארכות נוספות שנועדו לרמוס ברגל כה גסה את חופש העיתונות בישראל".