טבע השלימה המימון לרכישת אלרגן - ממתינה לאישור הרגולטור

החברה דיווחה על הנפקת אג"ח של 1 מיליארד פרנק שוויצרי, ובכך הושלם גיוס חוב בהיקף של 20.4 מיליארד דולר - רובו בדולרים והיתר בפרנק ובאירו

ארז ויגודמן - מנכ"ל ונשיא טבע / צילום: תמר מצפי
ארז ויגודמן - מנכ"ל ונשיא טבע / צילום: תמר מצפי

טבע  השיגה את מלוא הסכום שנדרש לה למימון רכישת החטיבה הגנרית של אלרגן, וכעת מה שנותר הוא לחכות לאישור הרגולטור האמריקאי לעסקה לצורך השלמתה. בסוף השבוע דיווחה טבע על תמחור הנפקה של איגרות חוב נוספות, בהיקף כולל של 1 מיליארד פרנק שוויצרי (שווה ערך לכ-1 מיליארד דולר, בשער החליפין הנוכחי). בכך הושלם גיוס חוב של 20.4 מיליארד דולר, רובו, 15 מיליארד דולר, בהנפקת אג"ח דולריות וחלקו באירו ובפרנק שוויצרי.

הגיוס בפרנק שוויצרי כולל שלוש סדרות אג"ח: הראשונה בסך 300 מיליון פרנק, בריבית קבועה של 0.125% לפירעון בשנת 2018; השנייה בסך 350 מיליון פרנק, בריבית קבועה של 0.5% לפירעון בשנת 2022; והשלישית בהיקף 350 מיליון פרנק, בריבית קבועה של 1% לפירעון בשנת 2025.

איגרות החוב יימכרו במחיר של 100.00%, 100.221%, ו-100.257% ריבית על סכום הקרן, בהתאמה, בעוד שטבע תעמיד ערבות לפירעונן. התמורה נטו מההנפקה תהיה בסך של קרוב ל-999 מיליון פרנק שוויצרי, לאחר הפחתת עמלות החתמים והוצאות ההנפקה.

"עם השלמת מהלך זה, הנקוב בפרנק שוויצרי, השלימה טבע סדרה מוצלחת ביותר של הנפקות חוב בשלושה שווקים מרכזיים. המרווחים והריביות הנקובות בכל המח"מים בטווח שנע בין שנתיים ועד 30 שנה היו נמוכים משמעותית ביחס לציפיותינו המקוריות, ופחתו עוד יותר ובצורה ניכרת תוך כדי תהליך ההנפקה", אמר איל דשא, מנהל הכספים הראשי של טבע. "בכל אחת מההנפקות עלה ביקוש המשקיעים פי כמה על גודל ההנפקה, באופן הממחיש את מידת האמון המרובה שרוכשים שוקי ההון לטבע, לעתידה ולמודל העסקי שלה".

בסך הכול, הגיוס נטו (בדולר, באירו ובפרנק שוויצרי) מסתכם בכ-20.3 מיליארד דולר. העמלות וההנחות לחתמים, לצד הוצאות ההנפקה, מסתכמות בכ-145 מיליון דולר, כ-0.7% מההיקף הכולל של הגיוס.

טבע הודיעה לפני שנה על רכישת אקטביס, החטיבה הגנרית של אלרגן, תמורת 40.5 מיליארד דולר. סכום הרכישה נטו ירד לכ-35.1 מיליארד דולר, בין השאר בשל מכירת קווי מוצר רבים יותר לצורך קבלת האישור הרגולטורי וירידת מחיר מניית טבע. חוץ מגיוס החוב, טבע ביצעה בסוף 2015 גם גיוס הון של כ-7.2 מיליארד דולר למימון העסקה.