ת"א ננעלה בנטייה לירידות; סלקום עלתה 6%, פוקס 3%

בהתאם לתחזיות המוקדמות, הותיר בנק ישראל את הריבית ללא שינוי ■ עליות שערים במרבית בורסות אירופה; וול סטריט נפתחה בירידות

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ב') בנטייה לירידות, לאחר שהתנהל בעליות שערים לאורך היום. שינוי הכיוון בא לאחר שוול סטריט נפתחה בירידות שערים. המסחר בבורסות אירופה מתנהל כעת במגמה מעורבת. 

 

היום ב-16:00 פרסם בנק ישראל את החלטת הריבית לחודש אוגוסט והותיר אותה ללא שינוי, ברמת שפל של 0.1%, בהתאם לצפי האנליסטים. בנימוקי ההחלטה אומרים בבנק ישראל כי קצב הצמיחה של הכלכלה עומד על 2.5%-3%, נתון בסך הכל חיובי. 

באשר לשוק העבודה, כותבים כלכלני הבנק כי התמונה מוסיפה להיות חיובית. "נמשכת עליית השכר בכל ענפי המשק; השכר הריאלי בפברואר-אפריל עלה ב-2.5% ביחס לשלושת החודשים שקדמו להם (מנוכה עונתיות), בשעה שהשכר הנומינלי עלה ב-3.1%. ביוני הועלה שכר המינימום בכ-4%". כלכלני הבנק מוסיפים כי "שיעור המשרות הפנויות ירד ביוני ל-3.5% (מנוכה עונתיות) אך רמה זו עדיין גבוהה, ויחד עם הירידה בקצב הגידול של משרות השכיר היא מעידה ככל הנראה שבחלק מהענפים קיים מחסור מסוים בעובדים". (לסיפור המלא)

אתמול פרסמה הלמ"ס כי יצוא השירותים מישראל הסתכם במאי בכ-3 מיליארד דולר, ירידה של 5.2% לעומת היקף יצוא השירותים בחודש הקודם וקיפאון בהשוואה ליצוא השירותים במאי 2015.  יצוא השירותים נחשב בשנים האחרונות לקטר צמיחה של המשק, אולם מתחילת 2015 מורגש קיפאון בענף, לצעד ירידות חדות יחסית ביצוא הסחורות. 

במאמר מערכת שפורסם לאחרונה ב"וול סטריט ג'ורנל" תחת הכותרת "Israel 1 OECD 0", קיבל משה כחלון מחמאות על התוכנית שלו להורדת מסים. במאמר נכתב כי בעולם מחפשים משקיעים שיעורי מס נמוכים, וישראל עתידה להוריד את המס על חברות טכנולוגיה גדולות ל-6% בלבד וחברות היי-טק קטנות - 12%. כיום, נזכיר, מס החברות בישראל עומד על 25%.

 

רשות ני"ע מבהירה לאפריקה ישראל  כי תוכל למכור לבעל השליטה, לב לבייב, את עסקי החברה ברוסיה, המתבצעים באמצעות חברת אפי פיתוח, רק במסגרת הליך של חדלות פירעון.  זאת לאח שבשבוע שעבר אפריקה פנתה בבקשה בהולה לאשר את מכירת מניות השליטה בחברת אפי פיתוח ללבייב תמורת 550 מיליון שקל.

אבנר  ודלק קידוחים , שותפויות חיפושי הגז/נפט מקבוצת דלק  אישרו אתמול את חשיפת "גלובס" ודיווחו כי הגישו בסוף השבוע הצעה במסגרת מכרז, שפורסם על-ידי ממשלת קפריסין, לרכישת זכויות חיפוש (אקספלורציה) של נפט ו/או גז טבעי בשטח המים הכלכליים של קפריסין. (לסיפור המלא).