מחיר למשתכן באופקים: דירה בגודל של 121 מ"ר ב-648 א' ש'

דירת 109 מ"ר הכוללת מרפסת ומחסן תשווק במחיר של כ-559 אלף שקל ותכלול מענק של 60 אלף שקל

גלנט וכחלון / צילום: אוריה תדמור
גלנט וכחלון / צילום: אוריה תדמור

 

מכרז נוסף של מחיר למשתכן נסגר בהצלחה כאשר כל המגרשים שיצאו לשיווק נרכשו על ידי קבלנים ויזמים. מדובר במכרז באופקים, בשכונת קריית מנחם, שכלל שלושה מגרשים המאפשרים בניית 172 יחידות דיור סך הכל. במכרז זכו שתי חברות, הראשונה שזכתה בשני מגרשים המאפשרים בניית 120 יחידות דיור סך הכל, היא חברת מגידו י.ק. ייזום בע"מ והשנייה שזכתה במגרש אחד המאפשר בניית 52 יחידות דיור סך הכל היא חברת סופר שרה.

נציין כי במסגרת מכרז זה יכולים הזוכים להגיש בקשה ל"הקלת שבס" (בקשה להגדלת מספר הדירות בפרויקט עד 30% ללא הגדלת השטח הבנוי) ואת הדירות שיתקבלו יוכלו למכור בשוק החופשי ולא לזכאי מחיר למשתכן. על פי נתוני המכרז מדובר בתוספת אפשרית של 34 דירות המחולקות בין שלושת המגרשים.

על פי תוצאות המכרז, מחיר דירת 87 מ"ר תוכל להימכר בעבור כ-435.2 אלף שקל, דירת 98 מ"ר בכ-559 אלף שקל ודירות בשטח כ-121 מ"ר, כפי שמאפשרת התב"ע, יוכלו להימכר לזכאים במחיר של כ-647.6 אלף שקל. נזכיר כי המחירים האמורים כוללים את מרכיב המע"מ, ותוספת השטח של החניה, המחסן והמרפסת. בנוסף, מחירים אלו כבר כוללים את גובה המענק שיקבלו הרוכשים בגובה 60 אלף שקל.

נציין שאותה החברה שזכתה כעת במכרז באופקים, מגידו י.ק. ייזום, זכתה גם במכרז קודם שנערך בעיר לבניית 164 יחידות דיור מוזלות שנמצאות היום בשלב היתר הבנייה. מדובר בפרויקט בו ייבנו דירות גן-גג והמחיר המוזל של הדירות עתיד לעמוד על החל מ-753 אלף שקל כולל מע"מ, כולל שטחי מרפסת גינה חניה ומחסן וגם כולל המענק בגובה 60 אלף שקל לזכאים.

שכונת קריית מנחם ממוקמת בחלקה הדרום מערבי של אופקים, סמוך לשדרה המרכזית בה ממוקמים שטחי מסחר, פארקים, מתנ"ס ומוסדות חינוך. בשכונה בניה מעורבת של מתחמי בנה ביתך, קוטג'ים ובנייה רוויה.

על פי מעקב "גלובס" אחר מספר יחידות הדיור שנרכשו על ידי קבלנים או יזמים מאז החלו המכרזים לצאת לדרך, מדובר נכון בהיום בהיצע של 16,336 דירות מוזלות שעומדות להיבנות במסגרת פרויקטי מחיר למשתכן ו-17,985 דירות מוזלות אם נחשיב גם את מכרזי מחיר מטרה.

נזכיר כי עד כה בוצעו 13 הגרלות במסגרת תוכנית מחיר מטרה ומחיר למשתכן ביישובים ראש העין, קרית מוצקין, עפולה ולוד. מדובר בהיצע כולל של 2,058 דירות מוזלות שכבר הוגרלו לזכאים ונמצאות בתהליכי מכירה או שכבר נמכרו.

במקביל, נכון להיום פתוחות להרשמה לציבור הרחב הגרלות המתייחסות ל-10 פרויקטים נוספים. מדובר בפרויקטים הממוקמים בירוחם, קרית מוצקין, עפולה וראשון לציון הכוללים 678 דירות מוזלות סך הכל, כולן במסגרת תוכנית מחיר למשתכן.

נציין כי ברובם המוחלט של הפרויקטים עדיין הביקוש עולה על ההיצע. כך למשל, בהגרלה שנסגרה רק בימים האחרונים בפרויקט מחיר מטרה בראש העין שתבנה חברת תדהר נרשמו למעלה מ-17 אלף זכאים לרכישת 94 דירות מוזלות. על פי נתוני חברת תדהר, מחירי הדירות בפרויקט עומדים על החל מ-786.3 אלף שקל לדירות 3 חדרים לזכאים, החל מ-1.07 מיליון שקל לדירות 4 חדרים לזכאים והחל מ-1.2 מיליון שקל לדירת 5 חדרים לזכאים.