TGI: "ישראל היום" נצמד ל"ידיעות"; "הארץ" מתרסק

החשיפה למהדורת ימי החול של "ישראל היום" בינואר-יוני: 39.7%, לעומת חשיפה של 34.9% ל"ידיעות אחרונות" ■ "מעריב הבוקר" מבסס עצמו כעיתון השלישי בחשיפתו

סקר TGI שפורסם היום (ב') מצביע על כך שהעיתון "ישראל היום" הצליח לסגור פערים מול "ידיעות אחרונותגם בכל הנוגע לחשיפה למוספי סוף השבוע, בו נרשמה עד כה הובלה של העיתון הוותיק שבבעלות נוני מוזס. בימי החול הפער בין העיתונים נותר דומה, וההובלה של "ישראל היום" בו נעה סביב 5%.

כך, בין החודשים ינואר ליוני 2016 רשמה מהדורת ימי החול של "ישראל היום" ירידה קטנה לחשיפה של 39.7% לעומת 40.8% בחציון המקביל אשתקד (ועלייה מ-38.2% בחציון הקודם). באותה תקופה ירד "ידיעות" ל-34.9%, לעומת חשיפה של 35.5% שרשם אשתקד.

בשני המקרים השינויים אינם מובהקים סטטיסטית, אך הפער בין שני העיתונים - שעל היריבות ביניהם אין צורך להכביר מילים - הוא כן בעל מובהקות סטטיסטית ועומד כעת על 4.8 נקודות אחוז (אשתקד הוא כבר עמד על 5.3 נקודות אחוז, אך לפני חצי שנה צומצם לפחות מ-3 נקודות אחוז).

את השינוי המשמעותי יותר רושם כאמור החינמון שבבעלות שלדון אדלסון, המקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בגזרת סוף השבוע, תחום שעד כה נשמרה בו הובלה ברורה יחסית של "ידיעות". בין ינואר ליוני 2016 הגיעה החשיפה לגיליונות סוף השבוע של "ישראל היום" ל-37.6% - נתון שהוא למעשה כמעט זהה לזה שמציג כעת "ידיעות אחרונות" בגזרה הזו: 37.7%.

בגזרת העיתונות הכלכלית, שלושת העיתונים רושמים התחזקות או לכל הפחות שומרים על יציבות. תלוי אם משווים את חצי השנה האחרונה לתקופה המקבילה לה ב-2015 או לחציון הקודם. "כלכליסט", העיתון הכלכלי שבבעלות "ידיעות אחרונות", מציג בחצי השנה האחרונה חשיפה של 11.3% - זינוק חד יחסית לעומת החציון הקודם בו השיג 9.5%, אך יציבות בהשוואה לחציון המקביל.

"דה מרקר", העיתון הכלכלי מבית "הארץ", השיג בחציון האחרון חשיפה של 5.4%, התחזקות לעומת החציון המקביל (4.5%) ויציבות לעומת החציון הקודם. "גלובס" עולה בחשיפתו ל-4.6%, לעומת 4.3% בחציון המקביל, ו-4% בחציון הקודם.

עוד נתון מעניין בתחום העיתונות היומית נוגע לעיתון "הארץ", שבחצי השנה האחרונה ירדה החשיפה שלו ל-3.9% בלבד, זאת לעומת 4.6% אשתקד ו-5.7% בחציון הקודם. 

הירידה הזאת של הארץ מחזירה במידת מה לתמונה את "מעריב השבוע", השייך לאלי עזור, שהוא העיתון הכללי הנוסף שנמכר במהלך ימי השבוע (לא לבלבל עם "מעריב הבוקר", לשעבר "ישראל פוסט", שהוא החינמון שמופץ על-ידי הקבוצה שבשליטת עזור, שהגיע לחשיפה של 7.2% במחצית הראשונה של 2016). גם "מעריב" רשם ירידה מסוימת בהשוואה לחציון המקביל בו זכה ל-4.2%, אך כעת חשיפה של 3.9% מספיקה לו כדי להשתוות ל"הארץ" (בהשוואה לחציון הקודם מדובר עבורו בעלייה קלה).

התמונה הופכת מעניינת יותר בגזרת סוף השבוע, כשגם שם נרשמת ירידה חדה יחסית בחשיפה ל"הארץ": 4.3% בלבד בחציון הנוכחי, לעומת 6.6% בחציון הקודם ו-5.9% אשתקד. "מעריב סופהשבוע" עם 5.5% (ירידה לעומת חציון מקביל ועלייה לעומת חציון קודם) הוא כעת העיתון בתשלום השלישי הכי נקרא, אם כי מיותר כמעט לציין שהפערים בינו לבין "ידיעות אחרונות" (פעם יריבו המושבע) ו"ישראל היום" הם עצומים. 

שיעורי החשיפה בעיתונים יומיים - 2
 שיעורי החשיפה בעיתונים יומיים - 2

 

שיעורי החשיפה של הירחונים
 שיעורי החשיפה של הירחונים

רדיו: גלגלצ המואזנת ביותר

בתחום הרדיו רושמת גלי צה"ל עלייה ועוקפת את רשת ב'. תחנת האקטואליה הצבאית עולה לחשיפה של 25%, לעומת 23.8% בחציון המקביל ונתון דומה בחציון הקודם. רשת ב' יורדת ל-23.5%, לעומת 24% בחציון המקביל (בהשוואה לחציון הקודם מדובר בעלייה מ-22.6%).

גלגלצ מוסיפה להיות התחנה המואזנת בישראל עם חשיפה של 37.6% בחציון האחרון. מדובר בעלייה של 34.2% לעומת החציון המקביל ושל 35.6% לעומת החציון הקודם. 

בתחום תחנות הרדיו האזורי, רדיו ללא הפסקה 103FM שבשליטת אלי עזור היא התחנה המואזנת ביותר בחציון הנוכחי (בבדיקה של השנה כולה, הזוכה בתואר היא רדיוס שבבעלות דוד ב-בסט). התחנה הגיעה במהלך התקופה לחשיפה של 10.7%, לעומת 8.9% לרדיוס. 99FM, אף היא בבעלות עזור, הגיעה ל-8.9% - עלייה זניחה בהשוואה לחציונים האחרונים. 

תחנות אזוריות בולטות נוספות הן רדיו לב המדינה (91FM), שעלה לחשיפה של 6.4% בחציון; רדיו קול חי עם 5.3%, שמותיר מאחור את המתחרה החרדי קול ברמה, שהסתפק בחציון ב-4.2%; ורדיו דרום, שרשם עלייה ל-5.3%. 

שיעורי החשיפה של תחנות הרדיו
 שיעורי החשיפה של תחנות הרדיו