אחרי הדיל עם גוגל: קבוצת אדלר-חומסקי תעבור דירה

לאחר שמשרד הפרסום פינה את משרדיו במגדל אלקטרה לטובת גוגל תמורת 40 מיליון שקל, הוא יעבור בינואר לבניין בדרך מנחם בגין בת"א בשטח 4,000 מ"ר למשך 10 שנים

אמיר גיא ואורי עיני  / צלם: איל יצהר
אמיר גיא ואורי עיני / צלם: איל יצהר

לאחר ההסכם עם גוגל, קבוצת אדלר-חומסקי מוצאת בית חדש: ל"גלובס" נודע כי בחודש ינואר הקרוב תעבור הקבוצה למשכן חדש בדרך מנחם בגין 50 בתל-אביב.

מדובר בבניין בן 4 קומות שהקבוצה שכרה למשך 10 שנים. הבניין, המתפרש על כ-4,000 מ"ר, צפוי להכיל את משרד הפרסום אדלר-חומסקי, חברת מדיה קום ומשרד הפרסום בריקמן.

משרד הפרסום LEAD שבשליטת אדלר-חומסקי צפוי אף הוא לעבור למשכן חדש, אך בנפרד. יש להניח כי ההפרדה מהקבוצה משרתת היטב את שני הצדדים.

באשר למשרד הפרסום בורודה-קפלן, הנמנה אף הוא עם משרדי הקבוצה, עדיין לא התקבלה החלטה סופית.

כפי שנחשף ב"גלובס", לפני חודשים ספורים הגיע משרד הפרסום אדלר-חומסקי לסיכום עם גוגל על פינוי 4 הקומות שבבעלותו במגדל אלקטרה בתל-אביב תמורת תשלום ופיצוי שהוערכו ב-40 מיליון שקל.

אדלר-חומסקי חתמו ב-2009 על הסכם שכירות ל-4 קומות במגדל אלקטרה, בשטח כולל של כ-6,000 מ"ר. החוזה כלל את שכירת השטח ל-5 שנים ואופציה ל-5 שנים נוספות. אדלר-חומסקי פיטרו לפני כשנה למעלה מ-100 עובדים, מה שאפשר להם כעת "להסתפק" בשטח קטן יותר.

הכניסה של אדלר-חומסקי למגדל אלקטרה לא הייתה מקרית: שלא לייחוס דיברו אז גורמים בענף על הסכמה בין שכירת המשרדים במגדל לקבלה של תקציב הפרסום של קבוצת אלקטרה. עוד דובר אז על כך שלטווח ארוך העסקה התבררה כבלתי משתלמת למשרד, שכן התשלום עבור השכירות היה גבוה, ואילו קבוצת אלקטרה לא הוציאה מבחינת פרסום את ההיקפים המצופים ממנה.

בסופו של דבר התגלע סכסוך בין הצדדים, ובאלקטרה ניסו להפסיק את ההתקשרות. באדלר-חומסקי החליטו לא לוותר ללא קרב, וכפי שנחשף בשעתו ב"גלובס", בדרכים דיפלומטיות ובאמצעים משפטיים שהתייחסו בין היתר למשולש משרד-מגדל-תקציב, נסללה הדרך לאפשרות שהמשרד יחזור לטפל בתקציב.

מאז חלו שינויים בבעלות על בניין אלקטרה. אלקטרה מכרה את אחזקותיה בבניין לאחים נקש, מה שהפך אותם לבעלים המלאים של המגדל - 75% מהבעלות הם באמצעות חברת אמקור שבשליטתם, ו-25% הם בבעלותם הפרטית.

גוגל נכנסה לבניין אלקטרה אחרי אדלר-חומסקי, במהלך 2012, ומאז חיפשה בהתמדה דרכים להתרחב. בהתחלה היא שכרה 6 קומות במגדל, ובהמשך שכרה קומות נוספות - בין היתר על חשבון משרד הפרסום JWT ישראל, שלו הציעה תמורת הפינוי הצעה כספית נדיבה שהפכה עבורו את המעבר למשרדים חדשים למהלך משתלם ביותר. המשרד החדש של JWT ממוקם לא הרחק מהבית החדש של אדלר-חומסקי. 

אמיר גיא, מנכ"ל משות, האדלר-חומסקי, מסר: "המעבר לבניין החדש מרגש. אנחנו רואים במעבר הזדמנות להתעדכן ולהתחדש בהתאם לרוח התקופה והשינוי שעובר על הענף. מצד אחד, המעבר הוא בהחלט התאמה כלכלית והתייעלות, הבניין הוא בניין צנוע, וכולו יהיה בית לאדלר-חומסקי וישקף את ה DNA האנושי שלנו. מצד שני, אני רואה הזדמנות לבנות משרדים שמתאימים לעידן הדיגיטלי ושיהוו השראה ליצירתיות וחדשנות בעידן הדיגיטלי, כולל חשיבה מחודשת על מבנה ותהליכי עבודה מתאימים.

"חשוב לנו להישאר במרכז תל-אביב, העיר שבה מרבית העובדים שלנו גרים וחיים, ואנחנו מתכננים סביבת עבודה שתהיה אחד מהגורמים למשיכת עובדים יצירתיים לאדלר-חומסקי".