עמידר תקבל 20 דירות בפרויקט פינוי-בינוי בהרצליה

מדובר בתוכנית שמקדמת חברת אזורים, במסגרתה יפונו 580 דירות ישנות בשיכון ויצמן בעיר, 20 מהן של עמידר, ובמקומן יוקמו 1,728 דירות חדשות

הדמיה של פרוייקט םינוי בינוי בשיכון ויצמן בהרצליה / צילום:עיריית הרצליה
הדמיה של פרוייקט םינוי בינוי בשיכון ויצמן בהרצליה / צילום:עיריית הרצליה

החברה המשכנת עמידר חתמה על הסכם פינוי בינוי עם חברת אזורים, בנוגע ל-20 דירות שמנהלת החברה המשכנת בשיכון ויצמן בהרצליה. חתימתה של עמידר מהווה התקדמות משמעותית בקידום התוכנית שכבר אושרה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה, מאחר ו-80% מהדיירים כבר חתמו על הסכמתם לביצוע הפרויקט.

כזכור לפני שנה אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בהרצליה תוכנית לפינוי בינוי בשיכון ויצמן בעיר, שיזמה חברת אזורים. התוכנית הועברה לעיונה של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. מדובר במתחם גדול התחום בין הרחובות הרב קוק מדרום, אבן עזרא ממערב, דון יוסף הנשיא ותור הזהב מצפון, וויצמן ממזרח. על פי התוכנית המוצעת, ייהרסו 30 בנייני רכבת משנות ה-60 במצב פיזי ירוד, שבהם 580 דירות, ובמקומם יוקמו 15 בניינים בגובה 10-16 קומות בלבד כתוצאה ממגבלת גובה שחלה על המתחם. הבניינים יכללו 1,728 דירות חדשות ובנוסף כוללת התוכנית גם שטחי תעסוקה, מסחר ומבני ציבור.

במכתב ששיגר לאחרונה עו"ד עודד ישראלי המייצג את הדיירים, עודכנו הדיירים כי חברת עמידר המחזיקה ב-20 דירות במתחם, חתמה על הסכם פינוי בינוי עם חברת אזורים לגבי דירות אלה. "עד כה, כ-350 בעלי דירות מתוך כ-500 בעלי דירות בשכונה, חתמו על הסכם הפינוי בינוי, ולמעשה עם חתימת חברת עמידר על ההסכם, הושלמה בחלק מהחלקות החתמת 80% מבעלי הדירות", מציין ישראלי ומוסיף כי עם אישור הוועדה המקומית את התוכנית, פורסמו סעיפים 77,78 לחוק התכנון והבנייה, המגבילה את הדיירים מהוצאת היתרי בנייה לתוכניות נקודתיות במתחם, כמו תמ"א 38, אשר יכולות לפגוע בסיכויים לממש את תוכנית הפינוי בינוי, מהלך שמעיד לדבריו, על רצינות המהלך התכנוני.

"אמנם נותר מיעוט של בעלי דירות שטרם חתם על הסכם פינוי בינוי אולם נראה שגם מיעוט זה הבין שהפרויקט הפך לעובדה מוגמרת ומוטב להצטרף בטוב לפרויקט, ולא להביא לעימותים ולתביעות המוגשת על פי חוק כנגד דיירים סרבנים" מציין ישראלי במכתבו.