מובילאיי לא תמשיך לעבוד עם טסלה מעבר לדור ה-3 של EyeQ3

טסלה תוכל להמשיך להשתמש בטכנולוגיה הנוכחית של מובילאיי - הפסקת השת"פ נוגעת לטכנולוגיות עתידיות ■ מוקדם יותר פרסמה החברה את דוחותיה, שהיכו את תחזיות האנליסטים

אמנון שעשוע - מובילאיי/ צילום: נתי שוחט
אמנון שעשוע - מובילאיי/ צילום: נתי שוחט

זמן קצר לאחר שפרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השני, הודיעה חברת הטכנולוגיה לרכב מובילאיי  כי לא תמשיך לעבוד עם טסלה מעבר לדור השלישי של המוצר שלה - EyeQ3. עם זאת, טסלה תוכל להמשיך להשתמש בטכנולוגיה הנוכחית שמובילאיי מספקת לה - הפסקת השת"פ מדברת על הטכנולוגיות העתידיות שמובילאיי תפתח. 

החברה הישראלית מובילאיי, שהוקמה על-ידי אמנון שעשוע וזיו אבירם, פיתחה מערכת טכנולוגית שמתריעה על סכנות במהלך הנהיגה בכביש. המערכת כוללת שבבים, תוכנה ומצלמות, וכיום מנוע הצמיחה העיקרי שלה הוא מערכות שהיא מפתחת אשר יאפשרו ייצור של מכונית אוטונומית.

לפני כחודש, נזכיר, הודיעו החברות ב.מ.וו, אינטל ומובילאיי על כוונתם לשתף פעולה, "במטרה להביא לייצור סדרתי של רכב אוטונומי לחלוטין עד 2021". מטרת שיתוף-הפעולה, כך צוין אז, היא לפתח פתרונות שיאפשרו לנהגים להסיר את ידיהם מההגה ואת עיניהם מהכביש ולהמשיך לנוע בבטחה. השלב הסופי עשוי להיות כזה שבו כלל לא יהיה נהג אנושי ברכב. "מצב זה יוצר הזדמנות לציים של כלי רכב עם נהיגה עצמאית עד 20121 ומניח ואת היסודות למודל עסקי חדש לגמרי של עולם מחובר ונייד", נמסר.

כאמור, מובילאיי פרסמה היום את דוחותיה הכספיים לרבעון ועקפה את תחזיות האנליסטים. החברה דיווחה על הכנסות של 83.5 מיליון דולר, צמיחה של 58% ביחס לרבעון המקביל, סכום הגבוה בכ-6.2 מיליון דולר מתחזיות האנליסטים. גם בשורה התחתונה עקפה החברה את התחזיות כשרשמה רווח נקי (Non-GAAP) של 17 סנט למניה, 2 סנט יותר מתחזיות האנליסטים.

בשיחת הוועידה שערכה החברה, מסרו בכירי מובילאיי כי החברה תמשיך לתמוך ולתחזק את תוכניות מוצר הטייס האוטומטי של טסלה הנוכחיות. הדבר כולל שדרוג משמעותי של מספר פונקציות שמשפיעות הן על היכולת להגיב למניעת תאונה, והן כדי לשפר היגוי אוטומטי בטווח הקרוב, ללא כל עדכוני חומרה.

"עם זאת, דעתנו, המעבר לקראת אוטונומיה מתקדמת יותר מהווה שינוי פרדיגמה, הן מבחינת המורכבות הפונקציונאלית, והן בהבטחת רמה גבוהה ביותר של בטיחות. יש הרבה שמונח על כף המאזניים, למוניטין של מובילאיי ולענף בכללותו. מובילאיי מאמינה כי השגת מטרה זו מחייבת שותפות שהיא מעבר ליחסי יצרנית רכב/ספק טיפוסיים, כגון שיתוף הפעולה עם BMW ואינטל עליהם הכרזנו לאחרונה. מובילאיי תמשיך להתמיד ביצירת יחסים דומים כגון אלה", אמרו שם.

יתרה מכך, סמנכ"ל הכספים עופר מהרשק ציין שטסלה אינה לקוח מהותי - בתחזיות החברה ל-2019, היא מהווה 2%.