חברה ישראלית אלמונית עשויה לחולל מהפכה בעולם הרכב

הצצה לסטראט-אפ הישראלי מראש העין שעשוי לחולל מהפכה בעולם המנועים ולהזניק מחדש את תחום המכוניות החשמליות, בעזרת פיתוח חדשני שמאפשר להגדיל משמעותית את טווח הנסיעה שלהן

סטראט אפ ישראלי רוצה לשנות את עולם המנועים, וולוו חוזרת לשוק המנהלים, האם מחירי ההיברדיות של טויוטה בדרך למטה? טירוף הפוקימון גו משגע גם את הנהגים והאם פורד תייצר חלקי רכב משאריות של טקילה? נקנח עם כמה חדשות מרעישות לנציגים הישראלים בספורט המוטורי.

לאחרונה התבשרנו על גאווה ישראלית נוספת הקשורה לשוק הרכב העולמי, כאשר פיג'ו הצרפתית חשפה כי היא בוחנת פיתרון עתידי למכוניות חשמליות, עם חברת סטרטאפ ישראלית מראש העין, אקווריוס. מרויטרס נמסר כי בפיג'ו עדיין בוחנים את הטכנולוגיה המוצעת, ולא הוחלט האם לעשות בה שימוש.

כפי שפורסם, הפיתוח של אקווריוס יעניק אפשרות להארכת הטווח של מכוניות חשמליות, ללא צורך להגדיל את נפח הסוללת, וכפי שניסח זאת אחד מאנשי ההנהלה של אקוויורוס, סוללות שבכל מקרה אף אחד לא יודע כיצד למחזר. יתרון נוסף הנו הגודל הקטנטן של המנוע והמשקל האפסי שלו כפי שניתן לראות בתמונה, דבר שיעניק למנוע של אקווריוס יתרון משמעותי בשוק.

הפיתוח של אקווריוס עובד על מנוע קיים הנקרא פרי פיסטון, מנוע בעירה פנימית הלכה למעשה, רק ללא יציאה לגל ארכובה אשר מעביר את הכוח הסיבובי לגלגלים. במקום זאת מהווה המנוע מעין גנרטור, מחולל זרם, באמצעות הגזים הנפלטים, שיעברו בסופו של התהליך למנועים חשמליים שיניעו את כלי הרכב.

באקווריוס עושים לפי רויטרס שימוש במנוע בעל צילינדר בודד, ללא שסתומים, אשר יוצר זרם באמצעות סלילים אלקטרומגנטיים. עוד נכתב כי אבות טיפוס של כלי רכב שכאלו, יבדקו על הכביש כבר בתחילת שנה הבאה.

יש לציין כי טויוטה כבר הציגה מערכת הנעה דומה כבר בשנת 2014, מאז לא דווח על התקדמות נוספת בפרויקט. אנו מקווים כי החברה תצעיד את הטכנולגיה קדימה, ותשרבב את שמה של ישראל בפרק חשוב בקידמה הטכנולוגית של עולם הרכב.

צפו בווידאו המלא.