בעל השליטה ב"אדמה" אורן קובי שוחרר למעצר-בית

קובי, החשוד במעילת ענק בכספי לקוחותיו, שוחרר לאחר כשבועיים וחצי ■ לפי תנאי מעצר-הבית, הוא ישהה בבית דודתו, יהיה תחת השגחה צמודה ולא יוכל לצאת מהארץ

אורן קובי / צילום: שלומי יוסף
אורן קובי / צילום: שלומי יוסף

אורן קובי, בעל השליטה ב"אדמה" החשוד במעילה של עשרות מיליוני שקלים בכספי לקוחותיו, ישוחרר היום (ה') למעצר-בית. זאת, לאחר כשבועיים וחצי שבמהלכם היה עצור לצורך חקירתו.

לפי תנאי המעצר, הוא ישהה בבית דודתו ויהיה תחת השגחה צמודה של מספר בני משפחתו, ששמם ננקב בהחלטה על מעצרו. נוסף על כך, נאסר עליו לצאת מהארץ.

דירתה של אמו, סימה דן, שנחקרה אף היא בתיק, תשמש כבטוחה להתייצבותו לחקירה בעתיד. 

עורכי הדין רונן רוזנבלום ושחר חצרוני, סנגוריו של קובי, מסרו בתגובה: "אנחנו מקווים שהיחידה החוקרת תבחן היטב את החומר שבפניה ותגיע למסקנה שלמרשינו אין כל קשר לחשד כנגדו".

בהארכת המעצר האחרונה בתחילת השבוע, הבהירה השופטת הדסה נאור לנציגי המדינה כי ההארכה שנתנה תהיה הארכת המעצר האחרונה במסגרת "מעצר ימים", וכי המדינה תיאלץ לבחור בין שחרורו של קובי בתנאים לבין הגשת הצהרת תובע בתיק, דבר שהיה נותן לפרקליטות משך של ימים ספורים לגיבוש כתב אישום.

גורמים המכירים היטב את הפרשה העריכו כי החקירה עתידה להתרחב לצורך בחינת אחריותם הפלילית של גורמים נוספים, לרבות גורמים חיצוניים לחברת "אדמה". על רקע זה, החליטו במשטרה ובפרקליטות להמשיך בחקירה ולדחות את הגשת כתב האישום הצפוי נגד קובי, עד לתום החקירה.