ענבל אור הציגה לביהמ"ש צ'ק מבוטל כבטוחה להצעת ההסדר

(עדכון) - יזמית הנדל"ן הגישה לביהמ"ש הסכם השקעה של 61.5 מיליון שקל, מהם 6.15 מ' ש' בצ'ק בנקאי - אולם מתברר כי בנק מזרחי טפחות ביטל הצ'ק כבר ביום חמישי

ענבל אור / צילום: שלומי יוסף
ענבל אור / צילום: שלומי יוסף

הערב (א') תכננה ענבל אור לערוך מעין אסיפת נושים בלתי רשמית מטעמה, כדי לשכנע את מאות נושי חברת אור סיטי המתפרקת שבבעלותה לסגת מדרך הפירוק, ולהסכים להסדר נושים במתווה שהציעה. לפי אור, היא הגיעה להסכמה כביכול עם משקיע שיכנס לפרויקט ז'בוטינסקי 104, ועם משקיע נוסף - למכירת דירותיה הפרטיות. בכספי שני ההסכמים מסרה אור - תוכל להחזיר כספים לנושיה הרבים.

ואולם, עוד בטרם התכנסו הנושים לחזות במופע של אור, היום התברר שאור הגישה הסדר מחורר לבית המשפט, המתבסס על בטוחה פגומה - צ'ק בנקאי שבוטל כבר ביום חמישי, עוד לפני שהגישה אור את ההודעה על המתווה שהושג לדבריה, לבית המשפט.

בהודעתה של אור ביום חמישי האחרון, שהוגשה באמצעות עו"ד אוריאל זעירא נכתב: "הושגה הצעה מטעם חברת איתנים ומטעם שותפות מוגבלת מגדל רמה, לרכישת זכויות החברה בפרויקט ברחוב ז'בוטינסקי 104 רמת גן, באופן שבו המשקיעות תשלמנה סך של 526,500 שקל ליחידה מאושרת (ובסך הכל 61,542,000 שקל עבור 116 יחידות קרקע לדירה) כך שלאחר השלמת התשלום לבעלי הקרקע (שכבר קיבלו 7.5 מליון שקל), עדיין תיוותר בחברה יתרה לתשלום לנושים האחרים בשיעור של עד 18,650,000 שקלים".

אור הוסיפה כי "ההצעה מגובה בשיק בנקאי לפקודת בית המשפט על סכום של 6,154,200 שקל. השיק יופקד בבית המשפט לפי החלטה (כרגע גם לא ניתן להגיש בשל השביתה במערכת בתי המשפט)".

להשלמת הכספים החסרים הצהירה אור, כי איש העסקים שון מקיטן, הסכים לרכוש את שבע הדירות שבבעלותה האישית של אור, לפי שווי של 75% מהערכת שמאי - ובא לציון (ולנושים) גואל - כביכול.

הנושים, אולי נואשים, הם בוודאי היו רוצים להאמין בדבריה של אור. אך נדמה כי האוויר החל לצאת מן ההצהרות של אור, עוד בטרם נמסרו לבית המשפט. כבר היום (א') מסתבר שהבטוחה היחידה שהציגה אור, להבטחת ההסדר - בוטלה.

בנק מזרחי הגיש היום (א') הודעה לבית המשפט, באמצעות עו"ד עמית פינס, שלפיה נודע לבנק כי הצ'ק הבנקאי המדובר, "בוטל לבקשת מגדל רמה עצמה ביום 28.7.2016, בשעה 9:25 בבוקר, קרי עוד בטרם הוגשה ההודעה לבית המשפט".

להודעת הבנק צורף הצ'ק עם היערות הפקיד המבטל, לפיה הביטול נעשה בהוראת הקונה, כלומר מוסר הצ'ק.

ענבל אור צק מבוטל
 ענבל אור צק מבוטל

"אין לחברה זכויות בפרויקט"

עוה"ד אלון פלס וגל אראל, המייצגים לדבריהם, 105 מתוך 124 מחברי הקבוצה של פרויקט ז'בוטינסקי 104, טענו היום כי הצעתה של אור מטעה את ציבור הנושים מעוד כמה בחינות, בין היתר, ביחס לבעלות על הזכויות בפרויקט.

"אותה 'הצעת הסדר' שהוגשה על ידי הגב' אור הזויה ומופרכת מעיקרה. חברי הקבוצה הינם בעליהם החוקיים והבלעדיים של מלוא הזכויות בקרקע בז'בוטינסקי 104 ברמת גן! לגב' אור ו/או לאור סיטי נדל"ן אין שום זכויות בקרקע מכל מין ו/או סוג שהוא!", מסרו עוה"ד פלס ואראל.

לדבריהם "אף מציע לא פנה לבעלים החוקיים של הקרקע- הם חברי הקבוצה! ככל שתימכר הקרקע - חברי הקבוצה, והם בלבד, יהיו זכאים לקבל את התמורות בגין מכירת הקרקע. ענבל אור ו/או מי מטעמה - לא יהיו זכאים לאגורה!".

עורכי הדין מוסיפים וטוענים כי גם בהצעה שהוגשה "אין כלום ושום דבר", זאת משום שהיא מתבססת על "תוכנית בניין עיר מאושרת להקמת 116 יחידות דיור בנות 95 מ"ר". לדברי עורכי הדין, "תוכנית בניין העיר אשר קיימת בתוקף על המקרקעין כיום (שהיא אגב זו אשר היתה בתוקף ערב רכישת הקרקע על ידי חברי הקבוצה בשנת 2012) - איננה מאפשרת הקמת יחידות הדיור הללו".

עוה"ד פלס ואראל טוענים כי "מדובר בעוד קוריוז מופרך - עוד ניסיון למכור חלומות, פנטזיות ומגדלים באוויר מבית מדרשה של הגב' אור".

עו"ד אוריאל זעירא, ב"כ של ענבל אור, מסר בתגובה, כי "בעת הדיון שנערך ביום חמישי היה הצ'ק הבנקאי בתוקף, בשל החלטת בית המשפט לא לדון בנושא במהלך הדיון בוטל הצ'ק הבנקאי על ידי המציע ללא הודעה לענבל אור או בא כוחה. בעקבות הודעת בנק מזרחי כי הצ'ק שהוגש בוטל, חתם בעלי חברת איתנים מר רמי אבלס על תצהיר במסגרתו התחייב כי במידה ובית המשפט יאשר את הבקשה יועבר צ'ק בסכום זהה במיידי".