קרדן משלמת את מחיר ה"דיל" של גרינפלד: בוטלה עסקת UMI

לפני מספר ימים הודיעה החברה על דחייה של ארבעה ימים במועד אסיפת בעלי המניות ■ לפי ה"דיל", גרינפלד אמור היה לקבל ממשפחת עיני כ-40 מיליון שקל לטובת הסדר עם נושיו

דוד עיני (מימין) ויוסף גרינפלד / צילום: תמר מצפי ואביב חופי
דוד עיני (מימין) ויוסף גרינפלד / צילום: תמר מצפי ואביב חופי

העסקה לפירוק השותפות בחברת יבוא הרכב וההשכרה UMI נכשלה: חברת קרדן ישראל, המחזיקה ב-46.1% ממניות UMI, הודיעה הערב (א') כי מועצת המנהלים של החברה החליטה לבטל את כינוס אסיפת בעלי המניות אשר הייתה אמורה להתקיים מחר (ב') ולאשר את עסקת מכירת האחזקות בחברת UMI. אי לכך, כך ציינה החברה, מזכר ההבנות בטל ומבוטל. 

עוד ציינה החברה כי מועצת המנהלים וועדת הביקורת מינו בהחלטה משותפת ועדה בלתי תלויה שהוסמכה לנהל מו"מ למכירת אחזקות החברה ב-UMI.

לפני מספר ימים, נזכיר, הודיעה החברה על דחייה של ארבעה ימים במועד אסיפת בעלי המניות, שאמורה הייתה לאשר את מכירת המניות לידי השותף המרכזי שלה לבעלות על UMI - חברת המזרח של משפחת עיני.

בקרדן ישראל ציינו כי הסיבה לדחיית האסיפה מיום חמישי (28 ביולי) ליום שני הקרוב (1 באוגוסט), היא שיחות שמקיימת החברה עם משקיעים מוסדיים שמחזיקים במניותיה. ככל הנראה, מנסה הנהלת קרדן ישראל, בראשות המנכ"ל איתן רכטר, לשכנע את המוסדיים בכדאיות העסקה לחברה, במסגרתה יימכרו מניות UMI תמורת כ-397 מיליון שקל, למרות הבעיות שהתגלו בדרך אישורה.

לפי ה"דיל", נזכיר, גרינפלד אמור היה לקבל ממשפחת עיני כ-40 מיליון שקל לטובת הסדר עם נושיו ולשעבד לה את רוב החזקותיו בקרדן יזמות.

מבנה ההחזקות
 מבנה ההחזקות