ח"כ ביטן: "אנחנו מבינים שהתאגיד יהיה גרוע יותר באופן כללי"

יו"ר הקואליציה, בראיון לרדיו 103: "התאגיד לא מצליח לקום ולא בגללנו, עדיף להשאיר את רשות השידור הקיימת" ■ "הם כבר רוצים להיות בי.בי.סי, לאט לאט"

ח"כ דוד ביטן / צילום: איל יצהר
ח"כ דוד ביטן / צילום: איל יצהר

"התאגיד לא מצליח לקום ולא בגללנו, אז עדיף להשאיר את רשות השידור הקיימת". כך אמר הבוקר (ב') חבר הכנסת דוד ביטן, יו"ר הקואליציה, בראיון לניסים משעל ברדיו 103.

"מצפים להגינות מצד מנהלי התאגיד השידורי, אנחנו מבינים כבר שהם לא יישמו את החוק. הם אמורים לייצג מגוון של דברים ולא רק להיות נגד הממשלה. הם אומרים:  נולדנו כדי לחקור.... הם כבר רוצים להיות הבי.בי.סי, הבי.בי.סי קיים 90 שנה, לאט לאט. אנחנו לא תמימים, אנחנו מבינים שהתאגיד החדש הזה יהיה יותר גרוע באופן כללי, הם לא הולכים ליישם את החוק ולייצג את הציבור הרחב. והם מקבלים 700 מיליון שקל בשנה מהציבור, אז אנחנו רוצים הגינות, במיוחד מתאגיד ציבורי.

"אם אנחנו יכולים להגיע לאותה תוצאה שרצינו מלכתחילה, כלומר לייעל ולשנות את רשות השידור הקיימת, וזה יעלה לנו פחות כסף, לא צריך לפסול את החזרה האחורה. הרפורמה הצליחה בכל מה שקשור לרצון של רשות השידור להשתנות, היא לא הצליחה בכל מה שקשור להקמת התאגיד. אנחנו לא אשמים שהתאגיד לא קם. כרגע ראש הממשלה נתניהו מתנגד לזה, אבל אני אומר לך שגם הוא צריך להתיישר עם הקו של הליכוד".