נחתו בישראל: מכוניות חשמליות מסוג רנו "ZOE"

המשלוח הראשון משמש לצורך ניסוי בוחינה, בין השאר בתחבורה שיתופית. עם זאת, נבחנת האפשרות לשווק אותן ללקוחות פרטיים

שלוש שנים לאחר קריסת "בטר פלייס" שוב נערכת חברת קרסו  לשווק בישראל רכב חשמלי מבית רנו. החודש נחת בארץ לצורך תקינה ובחינה משלוח ראשון ובו מספר מכוניות חשמליות מדגם רנו "ZOE". המכוניות מבצעות בימים אלה ניסויי שטח, שמטרתם לבחון את התאמתן לתנאי הנהיגה והאקלים בישראל, לבחון אפשרויות טעינה ועוד.

המכוניות ישמשו, בין השאר, לבחינה בפרויקטים שונים של מוניות חשמליות ושיתוף רכב, שבוחנות כיום מספר עיריות ומועצות ברחבי הארץ, אולם במקביל נבחנת האפשרות לשווק אותן גם לציבור הרחב, עם חבילה דומה לזו שעמה שווקה עד לאחרונה בישראל המכונית החשמלית "ניסן ליף".

יצוין כי בעקבות שינויי רגולציה שבוצעו לאחרונה, תתאפשר הטעינה של המכוניות ישירות משקע חשמל ביתי ללא צורך בעמדת טעינה מיוחדת. מחירה של המכונית באירופה נע בסביבות 20 אלף אירו לצרכן, ובהתחשב במס הקניה המזערי על רכב חשמלי בישראל (כ-10%) עשויה חברת קרסו לשווק את המכונית - אם יוחלט לשווק אותה לצרכן - במחיר שינוע סביב ה-100 אלף שקלים. לחלופין ייתכן שתוצע עסקת חכירה דומה לזו שבה מוצעת המכונית באירופה.

הזואי היא מכונית בממדים דומים לאלה של רנו קליאו והיא מצוידת במנוע חשמלי בהספק של כ-88 כ"ס עם תיבה אוטומטית רציפה, שיכול להאיץ את המכונית מאפס ל-100 קמ"ש בכ-13.5 שניות, עם מהירות מרבית, שמוגבלת ל-135 קמ"ש. המכונית שוקלת כ-1400 קילו בשל משקל הסוללה הגדולה, שאותה ניתן לטעון בטעינה מלאה רגילה בתוך כ-6 שעות. מחברת קרסו נמסר כי "שיווק המכונית ללקוחות פרטיים נבחן אך עדיין לא התקבלה החלטה"