משקיע מוסדי חיסל פוזיציה גדולה באג"ח כ"ח אפריקה

המשקיע המוסדי חיסל פוזיציה של למעלה מ-6% מסדרת האג"ח תוך שהוא מממש רווח כספי משמעותי של יותר מכפול על מחיר הרכישה ■ הערכות: הרוכשת  - קרן גידור זרה

לב לבייב אברהם נובוגרוצקי / צילום: תמר מצפי
לב לבייב אברהם נובוגרוצקי / צילום: תמר מצפי

משקיע מוסדי חיסל בימים האחרונים פוזיציה משמעותית (של יותר מ-6%) באגרות החוב אפריקה אגח כח  של אפריקה ישראל. העסקאות עברו כמעט כולן בבורסה החל מיום ראשון ונותרה חבילה קטנה שטרם עברה. הנתון המשמעותי הזה הופך למעניין לא פחות לאור העובדה שזהות הקונה היא על פי ההערכות קרן גידור זרה שהחליטה להיכנס להשקעה באפריקה שנמצאת היום לקראת הסדר חוב שני.

בשבועות האחרונים ניירות הערך של אפריקה השקעות נכנסו לראלי כששיאו הגיע ביום ראשון לאחר שביום חמישי אישר בית המשפט את מכירת אפי פיתוח לאיש העסקים לב לבייב בתמורה להזרמה של 550 מיליון שקל. לבייב, כפי שנחשף ב"גלובס", מוכן להזרים היום כ-500 מיליון שקל נוספים לחברה, לוותר על דרישה למחיקה של חוב ובמקומה להמיר חוב לאקוויטי כשיחסי ההמרה יקבעו במו"מ.

לאחר חשפת "גלובס" החל ראלי בניירות הערך של החברה כשסדרה כ"ח חצתה את רמת ה-70 אגורות לע"נ. ככל הידוע, הגוף המוסדי שחיסל את הפוזיציה פתח אותה במועד מוקדם יותר השנה ובמחיר של 40 אג' לע"נ. המשקיע קיבל את התשלום במזומן של 13 האג' לע"נ ומימש, כאמור, ביותר מ-70 אג' לע"נ כך שמדובר בהשקעה שהניבה לו כמעט הכפלה של הכסף בפחות משנה.

הגורם המוסדי אמר ל"גלובס" החלטנו לחסל את הפוזיציה כי עדיין יש סיכונים בכל הנוגע להסדר החוב של אפריקה , אנחנו מאמינים בחברה ובעסקים שלה ואין כאן הבעת חוסר אמון כלשהי, אנחנו פשוט חושבים שעדיף כרגע לממש רווחים ולחכות להתפתחויות כשאנחנו עוקבים כל הזמן אחרי החברה ומחכים לנקודה שיהיה נכון לנו להיכנס שוב.