הסכמה בכנסת: מעבר התאגיד לי-ם יוקדם ליולי 2017

כרגע עדיין אין הסכמה לגבי הדרישה של אנשי הליכוד שלפיה יוטלו סנקציות כספיות על התאגיד במקרה שהוא לא יעמוד באבני הדרך, ולא יעבור לירושלים לפי לוח הזמנים שנקבע

 השידור הציבורי
השידור הציבורי

חברי כנסת מסיעות שונות, יחד עם אנשי תאגיד השידור ועם עיריית ירושלים, הגיעו לפני שעה קלה להסכמה שלפיה שידורי התאגיד מירושלים יחלו כבר ביולי 2017, אז יעברו רוב אנשי התאגיד לבניין החדש שלו ברחוב כנפי נשרים בגבעת שאול. המעבר הסופי יתבצע ביוני 2018.

כרגע עדיין אין הסכמה לגבי הדרישה של אנשי הליכוד בראשות יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, שלפיה יוטלו סנקציות כספיות על התאגיד במקרה שהוא לא יעמוד באבני הדרך, ולא יעבור לירושלים לפי לוח הזמנים שנקבע. מי שהובילו את המהלך היו ח"כ רועי פולקמן, יו"ר סיעת כולנו, דוד ביטן, יו"ר הקואליציה, ואיתן כבל, יו"ר ועדת הכלכלה. המהלך הושג בהסכמת אנשי עיריית ירושלים, אנשי התאגיד ואנשי האוצר.

מחר בבוקר יובאו ההסכמות לאישורה של ועדת הכלכלה של הכנסת, לקראת אישור התיקון לחוק התאגיד בקריאה שנייה ושלישית במליאה. כרגע אין שינוי במועד העלייה של התאגיד לשידור. מועד זה אמור להיות על פי החוק לכל המאוחר ב-30 באפריל 2017, אך התאגיד יוכל לעלות לשידור בתנאים מסוימים כבר מינואר 2017, ולכך מכוונים אנשי התאגיד.

הדיונים בתיקונים לחוק החלו כבר היום, והוועדה אף אישרה את הסעיף שלפיו המעבר לירושלים יתבצע לכל המאוחר ביוני 2018, אך הערב כאמור הושגו הסכמות אחרות בעניין.

מנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ, אמר במהלך הדיון: "עשינו כל מה שיכולנו כדי למצוא מתחם בירושלים, ונכון לרגע זה אין אף מתחם שיכול לשרת את התאגיד. גם רוממה לא מקום מתאים כרגע. התאגיד קם כדי ליצר תשתית לשידור מתקדם לא לכאן ועכשיו אלא גם לעוד 5 ו-10 שנים. מערכת הבסיס של רוממה נבנתה לפני יותר מ-40 שנה ואינה מתאימה למערכת התפעולית של שידורי התאגיד, אשר בונה חטיבת חדשות אחודה. רוממה לא מאפשרת לבצע את זה. האולפנים במודיעין כן יכולים לספק את זה כי זה מקום שנבנה לפני חמש-שש שנים".

יו"ר התאגיד, גיל עומר, התייחס לשידורי הרדיו ואמר כי הם יתבצעו מירושלים כבר מיום העלייה לשידור, שאמור להיות ה-1 בינואר.