בקשה לייצוגית של 450 מיליון שקל נגד קוקה קולה

חברה המרכזית למשקאות, היצרנית של קוקה קולה בישראל, עלולה להתמודד בקרוב עם תביעה ייצוגית בגין מחירים מופרזים ומופקעים של מוצרי המותג בארץ

קוקה-קולה סאמר לאב 2016 / צילום סטודיו דחף
קוקה-קולה סאמר לאב 2016 / צילום סטודיו דחף

בקשה לתביעה ייצוגית הוגשה היום (ד') נגד החברה המרכזית למשקאות, היצרנית של קוקה קולה בישראל, בטענה למחירים מופרזים ומופקעים שהחברה גובה מהצרכנים בארץ.

סכום התביעה עומד על 450 מיליון שקלים, והיא מתבססת על מחקר עולמי. מהנתונים המופיעים בתביעה עולה כי המחיר הממוצע של פחית קולה בעולם עומד על 2.64 שקלים, בעוד המחיר בארץ עומד בממוצע על 4.90 שקלים - מחיר הגבוה בכ-86% מהמחיר הממוצע בעולם.

התביעה מציגה כ-70 מדינות בהשוואה שערכה, וישראל היא כמעט המדינה הכי יקרה - שניה רק לנורבגיה. בהונג קונג ובאיטליה משלמים שלושה שקלים, ברוסיה והודו פחות משני שקלים. בטורקיה 2.10 שקלים, בספרד 2.40 שקלים ובבלגיה ואירלנד נמכרת פחית קולה ב-2.5 שקלים. בהשוואה לארה"ב, הנתונים אפילו מזנקים עוד יותר ומגיעים לפער של 42% לבקבוק ליטר וחצי.

על פי חוות הדעת המצורפת לתביעה, ממוצע ההכנסות של חברות מקבילות לחברה המרכזית במדינות אחרות היא כ-450 מיליון דולר בממוצע, בעוד הכנסות החברה המרכזית בישראל עומדות על 1.4 מיליארד דולר.

את התביעה הייצוגית הגישו עורכי הדין רנן גרשט ממשרד נאור גרשט ושחר בן מאיר - אותם עורכי דין שהיו מעורבים בבקשה לתביעה הייצוגית נגד תנובה שכבר אושרה בבית המשפט.

מהחברה המרכזית למשקאות נמסר בתגובה שהם טרם קיבלו את התביעה, ויתייחסו אליה בבית המשפט.