ת"א: עליות בסיום המסחר; טאואר זינקה ביותר מ-5%

חוזים שליליים בוול סטריט ■ מחר: דוח התעסוקה האמריקאי לחודש יולי; האם העלאת ריבית בארה"ב מתקרבת? ■ ירידה של כ-22% ברווחי בזק ■ זינוק ברווח וההכנסות של טאואר ■ טבע עקפה את התחזיות

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

הבורסה בתל אביב סגרה את היום (ה') בעליות שערים על רקע מגמה מעורבת בבורסות אירופה וחוזים עתידיים שליליים בוול סטריט. 

 

עונת הדוחות בארה"ב בעיצומה, ונראה כי לעת עתה מרבית החברות מפתיעות את השוק עם תוצאות טובות מהמצופה כאשר למעלה ממחציתן דיווחו על עלייה בהכנסות ועל עלייה ברווחיות.

מחר יפרסם משרד העבודה האמריקאי את דוח התעסוקה החודשי ליולי, ורבים מעריכים כי דוח טוב מהתחזיות יטה את הכף עוד יותר לכיוון העלאת ריבית בארה"ב, ייתכן שכבר בספטמבר. תוצאות מאכזבות, לעומת זאת, עשויות להוריד מהפרק הורדת ריבית בטווח הנראה לעין.

בזק  דיווחה היום על ירידה של 3.5% בהכנסות ל-2.51 מיליארד שקל. הרווח הנקי של הקבוצה ירד בכ-22% ל-377 מיליון שקל. החברה תחלק דיבידנד בהיקף של 665 מיליון שקל (0.24 שקל למניה).

טאואר  דיווחה היום על הכנסות שיא של 305 מיליון דולר ברבעון השני של השנה, עלייה של כ-30% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי זינק ל-38 מיליון דולר או 45 סנט למניה, לעומת רווח נקי של 8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

טבע  עקפה היום את התחזיות בדוחות הרבעון השני ודיווחה על עלייה של כ-1% בהכנסות ל-5 מיליארד דולר בעוד הרווח הנקי למניה ירד ב-12.5% ל-1.25 דולרים למניה. (לסיפור המלא)

בתוך כך, לאחר שהשלימה את רכישת החטיבה הגנרית של אלרגן, דיווחה אתמול טבע על רכישה נוספת, וגם בה המוכרת היא אלרגן. טבע תרכוש תמורת 500 מיליון דולר את חברת Anda, המפיצה הרביעית בגודלה של תרופות גנריות בארה"ב. 

 

פרוטרום  ממשיכה בגל הרכישות שלה: החברה הודיעה אתמול על חתימת הסכם לרכישת 100% ממניות החברה האירית רדברוק, בתמורה לכ-44.8 מיליון דולר.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]