טבע מכה את התחזיות: ההכנסות צמחו ל-5 מיליארד דולר ברבעון

ההכנסות צמחו ב-1% בעוד הרווח הנקי למניה ירד בכ-12.5% והסתכם בכ-1.25 דולרים למניה ברבעון השני של השנה ■ מכירות הקופקסון צמחו ב-8% ברבעון השני

ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר
ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר

השבוע העמוס של חברת התרופות טבע  , שהתחיל עם השלמת עסקת אקטביס בכ-39 מיליארד דולר ונמשך עם רכישת חברת ההפצה Anda בחצי מיליארד דולר, מסתיים עם דוחות כספיים טובים לרבעון השני. אמנם לקראת הנפקת האג"ח שביצעה, טבע העלתה לפני כשלושה שבועות את התחזיות לרבעון, אך הרווח הנקי שנרשם בפועל היה גבוה יותר. טבע סיכמה את הרבעון השני עם הכנסות של כ-5 מיליארד דולר ועם רווח נקי (Non-GAAP) של 1.25 דולר למניה, לעומת התחזית ל-1.19-1.22 דולר.

"אנו שבעי רצון מביצועי החברה ברבעון זה, ומהצעדים שאנו נוקטים כדי לפתח את עסקינו, ובמיוחד השלמתה לאחרונה של רכישת אקטביס והרכישה המוצעת של חברת אנדה", מסר נשיא ומנכ"ל טבע, ארז ויגודמן. "אנו מתכוונים להשתמש בתזרים המזומנים החזק שלנו על מנת להפחית את רמת החוב ולהמשיך ולהשקיע במוצרים ייחודיים מבטיחים. אנו נלהבים מעתידה של טבע".

כאמור, ההכנסות ברבעון היו 5 מיליארד דולר, עלייה של 1.4% ו-4.7% לעומת הרבעון המקביל והקודם, בהתאמה. ההכנסות מתרופות גנריות הסתכמו ב-2.3 מיליארד דולר, ירידה של 7% מהרבעון המקביל, בעיקר בארה"ב (ירידה של לא פחות מ-33% ל-892 מיליון דולר) שבה ברבעון המקביל היו לטבע כמה תרופות גנריות משמעותיות ששיווקה בבלעדיות. זינוק של 56% נרשם בהכנסות מ"שאר העולם" ל-742 מיליון דולר, בזכות המיזם המשותף החדש שהוקם ביפן.

בתחום התרופות המקוריות, ההכנסות עלו ב-9% ל-2.3 מיליארד דולר, כשהקופקסון ממשיך להראות חוזק למרות התחרות הגנרית. מכירות הקופקסון עלו ב-8% ל-1.1 מיליארד דולר עם רווחיות של 928 מיליון דולר. גם בתחום מוצרי הנשימה נרשם רבעון חזק.

טבע רשמה ברבעון רווח נקי של 254 מיליון דולר, ירידה של 55% מהרבעון המקביל ושל 62% מהקודם. לעומת זאת ברווח הנקי Non-GAAP נרשמה ירידה של 5.5% בלבד מהרבעון המקביל ועלייה של 5% מהקודם, לכ-1.2 מיליארד דולר. הפער המשמעותי בין הרווח GAAP ל-Non-GAAP כולל בעיקר השפעות שליליות של מדבקת Zecuity לטיפול במיגרנה, שטבע הקפיאה את מכירותיה בשל חשד לכוויות, ושל ההשקעה בחברה האוסטרלית מזובלאסט שטבע ויתרה על שיתוף הפעולה איתה.

טבע רשמה הפרשה לירידת ערך נכסים של 572 מיליון דולר הקשורה בעיקר ל-Zecuity ולתרופה של מזובלאסט, וכן ירידת ערך של 99 מיליון דולר בהשקעה במזובלאסט והפרשות נוספות של 57 מיליון דולר ב-Zecuity.

התוצאות של טבע
 התוצאות של טבע