האוצר על עובדי נתב"ג השובתים: "לא נגענו בשערה מראשם"

(עדכון) - ועד עובדי רשות שדות התעופה הודיע על השבתת הטיסות בנתב"ג בשבת ■ האוצר: "כספי הרשות הם לא כספי העובדים" ■ יו"ר ההסתדרות ינסה לתווך בין הצדדים

נתב"ג, תורים צילום: תמר מצפי
נתב"ג, תורים צילום: תמר מצפי

ועד עובדי רשות שדות התעופה שוב מכריז על עיצומים בנתב"ג: הבוקר (ה') הוועד הודיע על הפסקת ההמראות מכניסת השבת ועד צאתה. זאת בשל כוונת משרד האוצר לגבות תמלוגים בגובה 2 מיליארד שקל מהרשות, למרות שלטענת הוועד האוצר התחייב לא לגבות יותר תמלוגים מהרשות.

בוועד טוענים כי האוצר מתעלם באופן מוחלט מההוצאות הכבדות העומדות לפתחה של הרשות, דבר שעלול להובילה למצוקה כלכלית ולפגום קשות באיתנותה הכלכלית.

יו"ר הוועד פנחס עידן: "פניותינו החוזרות ונשנות לקלוט את 1,000 עובדי הקבלן, כעובדי הרשות, נדחות על ידי משרד האוצר בשם ההתייעלות ובשם החיסכון. אולם נראה שכאשר צריך לממן הסכמים קואליציוניים, מותר להפר סיכומים ומותר לסכן את יציבות רש"ת ואת הפרנסה של העובדים בה. לכך לא נסכים. מי יהיה הגורם שיבטיח יציבות במקרה של מלחמה? כבר חווינו בעבר אירועי חירום אשר גרמו לביטול המוני של טיסות וקריסת תקציב לשנה שלמה. משרד האוצר שאינו עומד בסיכומים, האם הוא יערוב לנו?".

 

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "צר לנו שעובדי רשות שדות התעופה נוקטים בהליך מיליטנטי חרף העובדה שלא רק שלא נגענו בשערה משערות ראשיהם, הם אף יקבלו בונוס מנופח בחודש אוגוסט. העובדים כנראה התבלבלו לנוכח העלייה ברווחים שרשמה רש"ת. כספי הרשות, שהיא תאגיד סטטוטורי שנמצא בבעלות המדינה, הם כספי חברה ולא כספי העובדים.

"יש לציין שהרווחים שצברה רשת נובעים מהגידול החד במספר הנוסעים הודות להוזלת מחירי כרטיסי הטיסה בעקבות רפורמת השמיים הפתוחים, ומן הראוי היה שהמדינה תמשוך אותם כדיבידנד כדי להרחיב את השירותים לאזרח. מאחר שאין כל כוונה לפגוע בתנאיהם, אנו סמוכים ובטוחים שהבעיה תיפתר במסגרת הדיאלוג עם העובדים וההנהלה שיתקיים היום".

ההסתדרות מסרה בעקבות האירועים, כי היום (ה') בשעות הצהריים תתקיים פגישה בלשכתו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, בין יו"ר ועד רשות שדות התעופה פנחס עידן לבין ראש אגף תקציבים במשרד האוצר אמיר לוי.
בפגישה ישתתפו יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי ומנכ"ל רשות שדות התעופה יעקב גנות. יו"ר ההסתדרות יתווך בין הצדדים במטרה למצוא פתרון למשבר. לדברי ניסנקורן, "יש לשמר את חוסנה של רשות שדות התעופה. במקום למשוך את הכסף, יש לקלוט את עובדי הקבלן הרבים ברשות שדות התעופה להעסקה ישירה".