ניסנקורן: בוררות חובה - לא על סדר היום

יו"ר ההסתדרות אמר הערב לחגי גולן בתוכנית "איפה הכסף":  נעודד את עליית התוצר והפריון, אבל המבחן בסוף של כולנו, שנראה במדינה הזאת פחות פערים חברתיים ויותר שירותים של הממשלה

אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי
אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי

נושא בוררות החובה "לא על סדר היום" כך אמר היום יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בראיון לתכנית "איפה הכסף" ברדיו 103. כשנשאל על-ידי המראיין עורך "גלובס" חגי גולן "האם זה לא על סדר היום כי הרגתם את זה?" השיב ניסנקורן "לא הרגנו את זה. זה לא על סדר היום וחבל לדבר על דברים היפוטתיים".

כפי שנחשף ב"גלובס" ראש הממשלה בנימין נתניהו רואה בבוררות חובה את הצעד החשוב ביותר בעידוד הצמיחה במשק. בישיבה האחרונה שבה הוצג לו תקציב המדינה על-ידי צמרת האוצר אמר נתניהו כי רק בוררות חובה יכולה להבטיח למשק צמיחה של 5% בשנה" והביע אכזבה מכך שהנושא לא נכלל בחוק ההסדרים המצורף לתקציב המדינה. שר האוצר משה כחלון לא הגיב אך לפי הערכות הוא לא ייזום שום מהלך בנושא לפני הבחירות ליו"ר ההסתדרות.

ניסנקורן וראשי ההסתדרות רואים בבוררות חובה הכרזת מלחמה עליהם מצד המדינה משום שהיא מגבילה את יכולתם של הוועדים החזקים במשק לשבות. בוררות חובה תחייב וועדי עובדים בגופים המספקים שירותים חיוניים לפנות לבוררות לפני שיוכלו להפעיל את זכות השביתה.

ניסנקורן נשאל על-ידי גולן וענת דוידוב מה עמדתו לגבי התקציב שהכין כחלון לשנתיים הקרובות והשיב  כי "נעודד את עליית התוצר והפריון, אבל המבחן בסוף של כולנו, שנראה במדינה הזאת פחות פערים חברתיים ויותר שירותים של הממשלה. זה היעד שצריך לתת. יש בתקציב דברים חיוביים ויש דברים שהם פחות (חיוביים) אבל בסופו של דבר אני חושב ששר האוצר הולך בכיוון. דבר אחד שצריך להשקיע בו יותר זה תחום הבריאות הציבורית ושם אני הייתי רוצה לראות הרבה יותר צעדים".