ועדת הכלכלה צפויה לאשר לעיריות לגבות קנסות ממצלמות נת"צ

התקנות החדשות שיזם משרד התחבורה יידונו בוועדת הכלכלה בשבוע הבא ■ כחלק מהתקנות שיאושרו ככה"נ: העיריות יוכלו להכפיל את גובה הקנסות ולגבות את ההכנסות מהם ישירות לקופתן 

 

 

תחבורה ציבורית / צילום: איל יצהר
תחבורה ציבורית / צילום: איל יצהר

 ועדת הכלכלה צפויה לאשר בשבוע הבא, במהלך ישיבה מיוחדת בפגרה, את התקנות שיאפשרו לעיריות ולרשויות מקומיות להציב בתחומן מצלמות לאכיפה בנת"צים ולגבות ישירות לקופתן את ההכנסות מהקנסות, שיופקו מאותן מצלמות.

מדובר בעשרות רבות של מצלמות שיוצבו כחלק מהתוכנית של משרד התחבורה להרחיב בכ-300 ק"מ את מספר הנתיבים הייעודיים לתחבורה ציבורית. זאת, במטרה להילחם בפקקים ולאלץ נהגים לעבור לתחבורה ציבורית. רוב הנתיבים יוסדרו באזור גוש דן, חלקם בשולי הכבישים אך רובם על חשבון נתיבים קיימים שפתוחים כיום לכל סוגי הנהגים.

מיד בתום הישיבה שתסדיר את האכיפה החדשה צפויה ועדת הכלכלה גם לאשר את התקנה להכפיל את גובה הקנס המוטל כיום על נסיעה בנת"ץ, מ-250 שקל ל-500 שקל. יצוין כי התקנות אינן קובעות את השעות ואת הימים שבהם מותר להפעיל את המלצות וכך למעשה הן מותירות לרשויות ולעיריות שיקול דעת להפעיל אותן גם מחוץ לשעות הגודש ובסופי-שבוע.

עוד יצוין כי חלק מהעיריות לא גילו נכונות להצטרף לתוכנית של משרד התחבורה משיקולי תקציב או משיקולים ציבוריים. ואולם, בתחילת השבוע אמר שר התחבורה, ישראל כץ: "ראש עיר שיסרב לתוכנית - אנחנו נוקיע אותו ציבורית ואנחנו נאבק בו עד שיחתום. אני לא אאפשר לאף ראש עיר למנוע מהתושבים שלו וממי שמגיע לעיר ולכל האזור הצפוף הזה אפשרות לנוע בתחבורה ציבורית שצריכה להיות מועדפת בשעות העמוסות".