מנכ"לית יוניליוור: מתנצלת על הקורנפלקס המזוהם

המוצר המזוהם נמכר ברשת למגזר החרדי, בבארות יצחק ■ ענת גבריאל: "מתנצלים שהודענו בטעות כי אף מוצר מהסדרה הפגומה לא הגיע לשוק" ■ הצרכנים זועמים

אריזת דגני הבוקר של תלמה-יוניליוור המזוהמת בחיידק הסלמונלה נרכשה ברשת "יש חסד", תת-הרשת של שופרסל למגזר החרדי, בסניף בארות יצחק. משופרסל נמסר כי "על פי פנייה של יוניליוור לחברה בעקבות פניית לקוחה לחברת יוניליוור, אשר רכשה 'קורנפלקס בד"ץ' מהתאריכים שפורסמו בהודעת הריקול של יוניליוור, בסניף יש חסד בארות יצחק - ביצעה החברה במהלך הלילה בדיקה מקיפה בכל סניפי הרשת בכלל ובסניף המדובר בפרט. בבדיקה נמצא כי אין כל מוצרים מהסדרה המדוברת בסניפי הרשת".

עוד נמסר משופרסל, כי לפי מה שנמסר לשופרסל מחברת יוניליוור, המוצר "קורנפלקס של אלופים בד"ץ" המדובר נשלח כחלק ממשטח של 240 יחידות שנשלחו על ידי יוניליוור למרכז הלוגיסטי שופרסל. ל"גלובס" נודע, כי היחידות הללו הגיעו למרכז הלוגיסטיקה של שופרסל ולסניפים בבארות ובפתח תקווה - ונמכרו.

אתמול הודיעה יוניליוור כי חלק מאריזות הקורנפלקס הנגועות בחיידק הסלמונלה כבר שווקו לצרכנים. החברה קיבלה תלונה מלקוחה לגבי אריזה ספציפית, זו שנמכרה ברשת שופרסל, ולכן הודיעה כי "מצאנו כי כמות של 240 יחידות של קורנפלקס בד"ץ 750 גרם מיום ייצור 27.06.16, יצאו אל השוק. כתוצאה מכך ומטעמי זהירות, אנו מבקשים מכלל הצרכנים לוודא כי אין ברשותם מוצר דומה מהסדרות הבאות:

■ תאריך ייצור 260616 עד 270616, סימון מכונה B, קורנפלקס של אלופים, 750 גרם.

■ תאריך ייצור 230616 וגם 270616 עד 290616, סימון מכונה B, קורנפלקס בד"ץ, 750 גרם.

■ תאריך ייצור 290616 עד 300616, סימון מכונה B , קוקומן צדפים, 750 גרם".

מנכ"לית יוניליוור ענת גבריאל פירסמה היום (ו') הודעה ללקוחות, וכך היא כתבה:

"צרכנים יקרים, אני מתנצלת מעומק ליבי על האירועים האחרונים. תמיד בטחתם בנו ואני רוצה לשוב ולהדגיש בפניכם את מחויבותנו לספק לכם מוצרים באיכות הגבוהה ביותר ובשקיפות מלאה.

"אנו מתנצלים על כך שהודענו בטעות כי אף מוצר מהסדרה הפגומה לא הגיע לשוק. אתמול התקבל דיווח מצרכנית, ממנו התברר לנו כי מוצרים פגומים יצאו משטח ההסגר ואנו חוקרים לעומק כיצד מוצרים אלו הגיעו למדפים, למרות הצעדים שנקטנו כדי למנוע זאת. אנו פועלים לאיסוף המוצרים שהופצו ונוקטים בכל האמצעים על מנת להסיר מהמדפים את המוצרים הפגומים.

"אנו נפיק את הלקחים הנדרשים ונרענן את כל הנהלים בהתאם לתוצאות הבדיקה", לדברי המנכ"לית.

ח"כ איציק שמולי, יו"ר שדולת הבטיחות בכנסת, אמר היום כי "המשבר היה נמנע אם החברה הייתה מתנהלת ביושרה ובהגינות ברגעים הראשונים. מדיניות ההסתרה והטשטוש העמידה בסכנה את בריאות הציבור ומשמעותה הימור מסוכן על בריאות הילדים. משרד הבריאות חייב להבין שמדיניות הרגולציה העצמית קרסה ולהחיל, כפי שהצעתי מלכתחילה, חובת דיווח ציבורי בכל מקרה של זיהום או הרעלה. חברות המזון נמצאות בניגוד עניינים מובנה והציפייה שידווחו מרצונן החופשי ובמו ידיהן יפגעו בשמן היא מופרכת ומשוללת כל יסוד".