עיריית הרצליה בוחנת: שילוב בנייה למגורים באזור המשרדים

התוכנית מציעה תוספת משמעותית לאזור התעסוקה הקיים בהיקף של כ-2 מיליון מ"ר, תוספת של אלפי מקומות חניה וכ-2,000 יחידות דיור לצד שטחי התעסוקה והמסחר

אזור התעשיה של הרצליה / צילום: תמר מצפי
אזור התעשיה של הרצליה / צילום: תמר מצפי

עיריית הרצליה בוחנת קידום תוכנית חדשה לאזור התעסוקה המערבי של העיר, במסגרתו יוכלו יזמים לקדם תוכניות בעירוב שימושים של תעסוקה, מסחר וגם מגורים.

מדובר בתוכנית שתכליתה לבחון את התפתחות אזור התעסוקה בשנים הבאות אותה הכינה מינהלת אזור התעשייה בשיתוף אגף ההנדסה בעיריית הרצליה. מעיריית הרצליה נמסר כי מדובר ב"תוכנית אסטרטגית במטרה להמשיך ולקדם את המקום כאזור דינמי פעיל בעל חוזק כלכלי".

נציין כבר כעת כי מדובר בבחינה בלבד, ובתוכנית כללית שטרם הגיעה לאישור מוסדות התכנון או הוועדה המקומית בעיר.

התוכנית האמורה מציעה תוספת משמעותית לאזור התעסוקה הקיים בהיקף של כ-2 מיליון מ"ר ותוספת של אלפי מקומות חנייה. עוד על פי התוכנית, הזכויות ששוקלת כעת העירייה להעניק במתחם יוכלו לכלול גם כ-2,000 יחידות דיור לצד שטחי התעסוקה והמסחר.

"התוכנית תשמור על האופי התעסוקתי של המקום באמצעות עירוב שימושים של תעסוקה, מסחר, מגורים ותיירות והגברת הקשר עם העיר, תוך שיפור תשתית הכבישים והוספת אמצעי תחבורה מקשרים לטובת הולכי רגל", כך בעיריית הרצליה. "בנושא מגורים, מדובר בשינוי משמעותי, שכן כחלק מתהליך המתרחש בשנים האחרונות בערים מובילות בעולם, הכוונה היא לייצר אלטרנטיבה נוספת של מגורים בתוך אזור התעסוקה, וזאת מעבר לאזורי המגורים הקיימים, כשמדובר בכ-2,000 יחידות דיור. שינוי זה עשו להוביל לפעילות ענפה בתוך האזור מעבר לשעות העבודה, יאפשר ניצול יעיל יותר של משאבי הקרקע וצמצום השימוש בכלי רכב פרטיים וכן יספק מענה למי שמחפשים לגור קרוב למקום העבודה".

קווי המתאר של התוכנית, שכאמור נמצאת בשלב מקדמי ביותר, הוצגו בכנס ביום חמישי האחרון בפני מנהלים בכירים של חברות הפועלות כיום באזור התעסוקה. על פי ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, "הכנס נועד לשתף את מנכ"לי החברות בגיבוש תוכנית אסטרטגית מקיפה, שתכלול את הצרכים והשימושים המשתנים ומתן פתרונות כוללים להתאמת האזור למציאות המשתנה והעתידית".