אלבר תספק למשרד הביטחון רכבי ליסינג ב-50 מיליון שקל

זכתה במכרז המשרד למאות כלי רכב צמודים בליסינג לאל"מים ותא"לים ■ אלופי המשנה ייסעו בקיה פורטה דיזל, ואילו תת-האלופים יקבלו יונדאי סונטה הייבריד ■ אלבר תספק את כלי הרכב בשיטת "הכול כלול"

מינהל הרכש במשרד הביטחון (מנה"ר) הכריז הבוקר (ה'), על החברה הזוכה במכרז לאספקת מאות כלי רכב לקציני צה"ל בדרגות תא"ל ואל"מ בשיטת הליסינג התפעולי, בסכום מוערך של 50 מיליון שקל. הרכב הצמוד של הקצינים בדרגת תת אלוף יהיה יונדאי סונטה הייבריד בעוד שהקצינים בדרגת אלוף משנה יקבלו יונדאי פורטה דיזל. חברת אלבר תספק לצה"ל את שני הדגמים, בהיקף של מאות כלי רכב, שיחליפו כלי רכב קיימים היוצאים משירות, כחלק מהמהלך שמובילה מערכת הביטחון לחידוש צי הרכב של צה"ל.

למכרז הליסינג, שקיים מינהל הרכש, בשיתוף עם אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל (אט"ל) ניגשו 5 חברות ליסינג מהגדולות בישראל. המכרז הורכב מסוג הרכב ומהצעה כלכלית. לאחר שקלול כל ההצעות נבחרה החברה שהציעה את המחיר הנמוך ביותר, וכן המכונית בעלת הנתונים הטובים ביותר לפי תנאי המכרז:

יונדאי סונטה היברידית, עם צריכת דלק ממוצעת של 18.39 ק"מ לליטר וקיה פורטה דיזל, בעלת נפח מנוע 1600 סמ"ק, וצריכת דלק של 22.54 ק"מ לליטר. המכרז הוא ל 3-4 שנים, והחברה הזוכה תידרש לספק לצה"ל חבילת אחזקה 'הכול כלול' לרבות החלפת צמיגים, רכב חליפי, תיקון ואחזקה, השתתפות עצמית ועוד.

מערכת הביטחון קיימה עבודה כלכלית מקיפה במטרה להביא להוזלה בעלויות החכירה של כלי הרכב, ובין השאר הורידה את נפחי המנוע באופן שיאפשר למתמודדות להציע מכוניות עם מנועים קטנים אך בעלי הספק גבוה יותר, חסכוניים בדלק, 'ירוקים' ושעלויות האחזקה שלהם לאורך זמן נמוכות יחסית. במערכת הבטחון טוענים כי המכרז יביא לחיסכון של מיליוני שקלים למערכת הביטחון, במהלך שלוש עד ארבע השנים הקרובות.