שיבושי עבודה במפעל המתכות חד אסף בעכו

העיצומים במפעל הוכרזו בעקבות מובי סתום במו"מ בין העובדים וההסתדרות הכללית לבין ההנהלה לחתימה על הסכם קיבוצי

עובדי מפעל חד אסף שבקריית הפלדה בעכו פתחו היום (ה') בעיצומים ובשיבושי עבודה בעקבות מבוי סתום במו"מ המתקיים בינם וההסתדרות הכללית לבין ההנהלה לחתימה על הסכם קיבוצי.

חד אסף עוסק במיון של גרוטאות שנאספות בין השאר מסוחרים ובתום תהליך של עיבוד - הן מועברות להתכה, כחומר גלם לייצור מטילי פלדה. המפעל נמצא בבעלות התעשיין רמי שני.

בשיחה עם "גלובס" אמר היום יו"ר מרחב הגליל המערבי בהסתדרות הכללית, אשר שמואלי כי הנהלת המפעל נמנעת כבר 4 שנים מחתימה על הסכם עבודה קיבוצי עם העובדים באופן שיטיב את תנאי העסקתם ויאפשר את עדכון שכרם שכמעט ולא עודכן בתקופה זו.

לדברי שמואלי, פגישה שנקבעה להיום בשעות הצהריים בניסיון לקדם את ההידברות בין הצדדים - לא התקיימה בשל תנאים מקדימים שקבעו אנשי חד אסף, להם התנגדו אנשי ההסתדרות הכללית.

בעקבות ביטול הפגישה, ועד העובדים במפעל כינס את כלל העובדים לאסיפת חירום בחדר האוכל ומאז - העבודה במקום מושבתת. לדברי שמואלי, ההסתדרות הכללית הכריזה על סכסוך עבודה במפעל כבר לפני כשנה: "נשבית את המפעל בלי הגבלת זמן", אמר היום.

מנכ"ל מפעל חד אסף מתכות הנכנס, אורי עיני, מסר בתגובה: "אנו מצרים על כך שיו"ר מרחב גליל מערבי בהסתדרות, אשר שמואלי, בוחר להשתמש במתקפה אישית נגד בעל השליטה בחברה, רמי שני, שעבר אסון אישי במפעלי החברה ומזה שנים רבות בוחר לא למשוך רווחים, שכר דירהאו כל שכר אחר מהחברה ועושה כל שביכולתו על-מנת להמשיך ולהפעיל את החברה ולשמר את מקומות העבודה ואת מקור הפרנסה של כ-350 עובדי המפעל בצפון.

"בשבועי הראשון כמנכ"ל החברה נפגשתי עם העובדים, ואנו מתכוונים להמשיך ולהיפגש גם בשבוע הבא על-מנת למצוא פתרון למחלוקות בין הצדדים.

"אני סמוך ובטוח כי שני הצדדים מבינים כי לכל פעולה חד-צדדית שתגרום לפגיעה במפעל עשויות להיות השלכות קשות על יציבות החברה והמשך פעילותה, במיוחד בתקופה זאת".