צפו: ביקור במלון היוקרה חדש בישראל שכולם מדברים עליו

סוף שבוע באחד המלונות היוקרתיים והמוקפדים שנפתחו בארץ בשנים האחרונות: הצצה מבפנים למלון "גורדוניה" החדש שנפתח לאחרונה בהרי ירושלים ומציע קונספט חדשני

מלון גורדוניה במעלה החמישה ניפתח רק לפני חודשיים על שרידיו של מלון מעלה החמישה הוותיק. זהו מתחם של 16 וילות גדולות ומפנקות, כשגולת הכותרת היא הבריכה הפרטית הצמודה לכל חדר. 

גורדוניה - למי שפחות בקיא בהיסטוריה - הייתה תנועת נוער יהודית ציונית-סוציאלית, שחלק מחבריה הקימו את קיבוץ מעלה החמישה בהרי ירושלים. לאחרונה נפתח במקום מלון חדש שאימץ את השם המחייב.

מלון גורדוניה הוא למעשה מלון בתוך מלון. בחלקו התחתון של מלון יערים, הוא מלון מעלה החמישה הוותיק, החליטו לפתוח אגף בוטיק וכך יצרו את מלון גורדוניה. ואם יערים פונה בעיקר למשפחות עם ילדים, אז גורדוניה מיועד בעיקר לזוגות ולאוכלוסייה אמידה שמחפשת רמת אירוח ברמה הגבוהה ביותר. 

לדברי מוריס אלגזי, שותף במשרד רן ומוריס אדריכלות ועיצוב, "עיצבנו את המקום הזה מאפס, כולל שינוי מבני, ואת החדרים הפכנו לסוויטות יוקרתיות. רצינו להפוך את זה למקום ישראלי אבל יוקרתי יותר גבוה ולא עממי. אנחנו מאד אקלקטים, משתמשים בחומרים טבעיים מצד אחד, אבל כדי להכניס יוקרה ושפע מכניסים גם חומרים יוקרתיים ומשלבים אותם עם מבנה האבן ההיסטורי". 

האירוח בגורדוניה מתחיל כבר בשלב ההזמנה הטלפונית, כשתישאלו לגבי סוג המצעים שאתם מעדיפים, טמפרטורת החדר, המוזיקה המועדפת עליכם ועוד. כשתגיעו למקום, ימתין לכם נציג המלון שילווה אתכם בתהליך הצ'ק-אין עד לכניסה לסוויטה.

כל 16 הסוויטות גדולות, מרווחות ומאובזרות עד לפרט הקטן ביותר. גולת הכותרת של המקום היא ללא ספק בריכות השכשוך הפרטיות שצמודות לחדרים.

המקום היחיד בו תגלו שיש עוד אנשים במתחם הוא הסלון, ושלא תעזו להגיד בקול את המילים "לובי" או "טרקלין עסקים". הרעיון הוא ליצור אווירה של בית עם ספריית ענק עשירה בספרי קריאה עיון ואמנות.

גם המטבח פתוח לרווחת האורחים, וכל אחד יכול להיכנס מתי שהוא רוצה ולהכין לו כוס קפה או לנשנש משהו. גם יין הוא בהחלט אופציה.

בסלון מוגשות גם ארוחות הבוקר והערב. חייבים לומר שהמנות שהוגשו לנו היו טובות ואפילו מפתיעות. הארוחות מבוססות על דגים וגבינות, כך שמי שטבעוני או רגיש לחלב, ייתכן שלא ימצא את עצמו. אכזבה מסוימת נחלנו בשלב הקינוחים. אמנם אווירה של בית אבל רוגלך במלון בוטיק? חבל.

מלבד הסלון האינטימי והשהייה בחדרים אין הרבה מה לעשות במלון, אבל כנראה שזה חלק מהרעיון - להתחבר אל עצמך ואל בן הזוג אתו באתם. מה שכן, אם בכל זאת תרגישו צורך, בסביבת המלון יש לא מעט אטרקציות ומסלולי טיולים, כמו הר הרוח, הר הטייסים וכמובן אבו גוש.

בשורה התחתונה, מלון גורדוניה אכן מציע חוויה חדשה שמשלבת אווירה של מלון בוטיק, נוף קסום שקט ואוכל טוב. העננה שמרחפת מעל כל זה היא העלות המופרזת. לילה בגורדוניה מתחיל ב-2,000 שקל, כשהעלות עשוייה לטפס גם לעבר ה-3,500 שקל. טיפ שלנו? חפשו דרך להורדת המחיר דרך מועדוני לקוחות כאלה ואחרים שיעניקו לכם הוזלות משמעותיות.