לקוח נחבל ברגלו כשבחר אבטיח - ויפוצה ע"י רמי לוי ב-26 א' ש'

השופט מנחם קליין: "עדותו של הלקוח מהימנה וקוהרנטית; הוא עשה עליי רושם של אדם אמין ולא רודף-בצע"

רמי לוי בדיון על מגה / צילום: תמר מצפי
רמי לוי בדיון על מגה / צילום: תמר מצפי

רשת רמי לוי תפצה לקוח בסכום של 26,800 שקל, אחרי שהוא נחבל ברגלו כאשר בחר אבטיח בסניף הרשת היישר מדולב האבטיחים, שהתנתק מהמלגזה עליה עמד ופגע ברגלו של הלקוח.

לפני כשנתיים ערך ק' קניות בסניף רמי לוי בפרדס-חנה, במהלכן ביקש לבחור לעצמו אבטיח. הוא ניגש לדולב האבטיחים, וכאשר שעשה זאת, התנתק הדולב מהמלגזה ופגע ברגלו. הלקוח נחבל ולצד כאבים קורקע מעבודתו למשך חודש.

הלקוח ורשת רמי לוי לא הצליחו להגיע להסדר פשרה, ולכן נדרש השופט מנחם (מריו) קליין לקבל את ההחלטה, וקבע כי הרשת תפצה את הלקוח, זאת אחרי שהגדיר את עדותו של ק' כ"מהימנה וקוהרנטית". לדבריו, "הוא עשה עליי רושם של אדם אמין ולא רודף-בצע שהמציא סיפור".

את הפיצוי בגובה של 26,800 שקל חישב השופט כך: 18,000 על הפסד שכר (התובע משמש כמדריך טיולים שקורקע מעבודתו לאור החבלה ברגלו), 1,800 שקל עבור משככי כאבים וסעד שהעניקו לו בני המשפחה באי-יכולתו לבצע פעולות יומיומיות ו-7,000 שקל עבור הסבל שהיה כרוך בפגיעה.

בנוסף נקבע כי הנתבעת תישא גם בהוצאות משפט ושכר-טרחה לעורכי הדין בגובה של כ-6,300 שקל. (ת"א 55463-08-15). 

בכתב ההגנה נטען כי התובע הסתער על עגלת האבטיחים. "ייתכן כי החיפזון היה משום שביקש לבחור לעצמו את האבטיח היפה או הטוב ביותר". נטען כי העובד ביקש מהלקוח לזוז מהמקום, והוא לא זז. את הגרסה הזו השופט לא קיבל, מה גם שהעובד עצמו לא הגיע להעיד.

"אין לי כל ספק כי טענתו של רמי לוי, לפיה ההגינות והיושר הם נר לרגליו, מקבלים תפנית של 180 מעלות, כאשר נציגיו אינם בוחלים בהעלאת טענות חסרות בסיס ויצירת גרסה הפוגעת בזכויותיו של אדם אשר נפגע בסניפו. גרירת אדם להליך משפטי מיותר, על בסיס טענות ממוצאות חסרות כל בסיס, אשר חייבו את הנפגע בתשלום הוצאות, שכר-טרחת עורכי דין ואגרה, אינה עומדת בקנה אחד עם הערכים אותם משווק רמי לוי", אמר עו"ד נעם יהל שייצג את התובע.