הדבר הגדול הבא: ניסאן חושפת מכונית תא דלק מהפכנית

היא פועלת על מנוע תאי דלק אשר מבצע ריאקציה כימית בין חמצן לדלק ביולוגי ומסוגלת לנסוע לטווח של 600 ק"מ לתדלוק ■ הכירו את המכונית המהפכנית החדשה של ניסאן

חדשות הרכב, ניסאן אתנול/ צילום: מתוך הוידאו
חדשות הרכב, ניסאן אתנול/ צילום: מתוך הוידאו

ניסאן היפנית הציגה כלי רכב מעניין וחדשני, עם השם הקליט, שימו לב, אס.או.אפ.סי, שזה אומר, סוליד אוקסייד פיול סל, או בתרגום מאוד חופשי לעברית, מכונית תא דלק תחמוצת מוצקה. כדי לפשט את העניין מסבירים שם כי מדובר במכונית תא דלק, אשר עושה ריאקציה כימית בין חמצן לדלק ביולוגי, שזה דלק המופק מצמחים שונים, במיוחד קני סוכר, תירס וסויה.

החשמל הנוצר מריאקציה זו, עובר ישירות למנוע חשמלי אשר מניע את כלי הרכב. זאת בניגוד למכוניות תא דלק מוכרות, שעושות שימוש בריאקציה שבין חמצן למימן, וסובלות משלל בעיות הקשורות בעיקר למימן, שהוא יקר לייצור באופן יחסי ובעולם אין לו עדיין תשתית מתאימה.

בחברה היפנית התחילו לבדוק את כלי הרכב החדשני דווקא בברזיל, מדינה בה השימוש בדלקים ביולוגיים הנו נפוץ ביותר, והם אומרים כי טכנולוגיה זו תהייה מוכנה לייצור רחב-היקף תוך ארבע שנים בלבד. אלא שלא הכל מושלם בטכנולוגייה החדשה, בעוד שמכונית תא דלק רגילה פולטת רק מים, הניסאן החדשה פולטת מעט פחמן דו חמצני, לא מציינים שם כמה בדיוק. הדגם החדש מבוסס על המסחרית המוכרת מניסאן, ה-אנ.וי מאתיים החשמלית, שהגרסה המזהמת שלו נמכרת גם בארץ. ניסאן בעלת השם המסובך, מציגה סוללה בנפח של עשרים וארבעה קילו וואט שעה ומיכל דלק של שלושים ליטרים, המאפשרים טווח נסיעה של למעלה משש מאות קילומטרים.