מחיר למשתכן בראשל"צ: דירת 100 מ"ר ב-1.4 מיליון שקל

במסגרת מכרזי מחיר למשתכן בראשל"צ שווקו 377 יחידות דיור בשכונת נחלת יהודה ■ בבית שמש שווקו 118 יח"ד ■ בינתיים: מחירי הדירות זינקו ב-2.5% ברבעון השני

השר יואב גלנט והשר משה כחלון/צילום: אוריה תדמור
השר יואב גלנט והשר משה כחלון/צילום: אוריה תדמור

שני מכרזים נוספים במסגרת תוכנית מחיר למשתכן נסגרו אתמול (ב'), והיום פרסם משרד האוצר את התוצאות.

על פי נתוני המכרזים, מכרז לבניית 377 יחידות דיור בראשון-לציון נסגר בהצלחה כאשר שני מגרשים ששווקו נרכשו בהצלחה על ידי יזמים וקבלנים. במקביל, מכרז שנסגר בבית שמש נסגר כאשר רק מציע אחד רכש מגרש לבניית 118 יחידות דיור מתוך 526 שיצאו למכרז ב-5 מגרשים שונים. נציין כי זו הפעם השנייה שמכרז בבית שמש לא מצליח להתקדם ולהניב תוצאות כאשר בפעם הקודמת שווקו 509 יחידות דיור מתוך 4,268 שיצאו למכרז.

על פי תוצאות המכרז בראשון-לציון, בשכונת נחלת יהודה מערב, חברת ע.לוזון יחד עם חברת הביצוע דניה סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל זכו בשני המגרשים ששווקו ויבנו במקום 314 דירות במסגרת מחיר למשתכן.

נציין שעל פי המכרז, החברות יוכלו לבנות גם 63 דירות נוספות שאינן מיועדות לזכאים אותן יוכלו למכור בשוק החופשי לציבור הרחב. על פי ההצעות הזוכות במכרז, דירת 89 מ"ר שתשווק בהמשך על ידי החברות בכ-1.146 מיליון שקל, דירת 109 מ"ר בכ-1.4 מיליון שקל ודירת 119 מ"ר בכ-1.53 מיליון שקל. נדגיש כי זה המחיר לזכאים שיזכו בהגרלה והמחיר כולל מע"מ, ואת שטחי החניה המחסן והמרפסת.

במקביל, במכרז השני שנסגר אתמול, בבית שמש, במתחם ד'1 במערב היישוב, הוכרז כאמור רק זוכה אחד - יעקב קניג נדל"ן בע"מ וי.פ. מוטי קניג בניה ויזום. במגרש זה ניתן לבנות 118 יחידות דיור מוזלות לזכאי מחיר למשתכן. על פי תוצאות המכרז, דירת 89 מ"ר תשווק לזכאים בכ-802.4 אלף שקל, דירת 109 מ"ר בכ-982.3 אלף שקל ודירת 129 מ"ר בכ-1.162 מיליון שקל. מחיר זה כולל את מרכיב המע"מ, ושטחי חניה, מרפסת ומחסן.

עמוס לוזון, בעל השליטה בקבוצת דורי ובעלי ע.לוזון שזכתה במכרז בראשון לציון יחד עם חברת דניה סיבוס, אמר היום לאחר פרסום תוצאות המכרז כי "זכייה זו, המצטרפת לפרויקט בו זכינו בראש העין, תואמת את האסטרטגיה העסקית של ע. לוזון נכסים והשקעות, להפוך לשחקן מרכזי בתחום הדיור למשתכן בישראל. החבירה לקבוצת דניה סיבוס, אחת מהקבלניות המובילות במדינה, תסייע לנו להמשיך ולפתח את פעילות הייזום בתחום, תוך התבססות על יכולת הביצוע הגבוהה של שתי החברות".