הסוף למחלבת הכספים? השינוי הדרמטי במצלמות המהירות

פרויקט הצבת מצלמות המהירות החדשות מקבל תפנית מעניינת: השר לביטחון הפנים הודיע כי מרבית המצלמות יוצבו מעתה בצמתים ולא בקטעי כביש ישרים

חדשות הרכב, מצלמת רמזור/ צילום: מתוך אתר מיצו
חדשות הרכב, מצלמת רמזור/ צילום: מתוך אתר מיצו

פרויקט הצבת מצלמות המהירות, א' 3, מקבל תפנית מעניינת. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הודיע כי מרבית המצלמות יוצבו בצמתים ולא בקטעי כביש ישרים, ביחס של 90% לטובת מצלמות רמזור.

זאת, כאשר מצלמות הרמזור יכולות, בהתאם לכיול מקדים, גם לאכוף עבירות מהירות בעת מעבר בצומת, ולא רק עבירות של מעבר באור אדום.

יש לציין כי מעשה זה מגיע לאחד ביקורת שהפנה יושב ראש המועצה הלאומית לבטיחות בדרכים, האלוף במילואים גיורא רום, נגד פרויקט מצלמות המהירות, שאמר כי טוב יהיה אם המשטרה תשבית את מערכת א' 3 חסרת הערך והרלוונטיות.

במקום מערך המצלמות, מציעים ברשות לאכוף עבירות מהירות בקטעי כביש בעייתיים, ולא בנקודת הצבת המצלמה.

על-פי אתר משטרת ישראל, נכון לסוף החודש שעבר, ישנן כ-100 מצלמות הפועלות בפרויקט, 63 מהן מוצבות בצמתים.

היעד הסופי של הפרויקט עומד על 300 מצלמות - מצלמות רמזור ומצלמות מהירות. במחקר מטעם איגוד חברות הביטוח האמריקאיות, שעליו דיווחנו בעבר ,נמצא כי בערים אשר הסירו את מצלמות הרמזור עלה הסיכוי לתאונה קטלנית בצומת ב-30%.

כל זאת ועוד בחדשות הרכב.