אולימפיאדת ריו - מכירת חיסול: כמה עולה הלפיד האולימפי?

באתר מיוחד שפתחו מארגני התחרות מוצעים למכירה אביזרים שונים שבהם נעשה שימוש במהלך האולימפיאדה, המתקרבת לסיומה

אולימפיאדת ריו / צילומים: רויטרס ו– Shutterstock / א.ס.א.פ קרייטיב
אולימפיאדת ריו / צילומים: רויטרס ו– Shutterstock / א.ס.א.פ קרייטיב

תעשיית המזכרות, כך נראה, מקדימה לעתים את זמנה: מארגני האולימפיאדה בריו הבינו את זה והחליטו לפתוח אתר אינטרנט שבו כבר מוצעים למכירה, כמזכרות טריות, אביזרים שונים שכיכבו על המסכים במהלך האולימפיאדה המתקרבת לסיומה.

כך, למשל, מוצעים למכירה פומבית הדגלים ששימשו את המשלחות בטקס הפתיחה של האולימפיאדה. למעוניינים - דגל משלחת ישראל, שאותו נשאה בטקס הפתיחה המתעלמת נטע ריבקין, הוצע במחיר התחלתי של 150 ריאל ברזילאי (כ-175 שקל). המחיר הנוכחי, אגב, כבר עומד על כ-10 אלף ריאל ברזילאי (כ-11.6 אלף שקל), והמכרז פתוח עד ל-24 באוגוסט.

עוד מוצעים למכירה כדורי רגל, כדורי סל ואפילו כדורי טניס ששימשו את נציגי המדינות במשחקים השונים. כדור הטניס מהמשחק שנערך בסיבוב הראשון בין אנדי מארי הבריטי לבין ויקטור טרויקי הסרבי הוצע במחיר התחלתי של 150 ריאל ברזילאי (כ-175 שקל), כאשר המחיר הנוכחי עומד כבר על כ-800 ריאל (כ- 930 שקל).

בנוסף  מוצעות למכירה כפפות האגרוף ששימשו את המתאגרף הברזילאי רובסון קונסייסאו בקרב הגמר במשקל של עד ל-60 ק"ג, שבו ניצח קונסייסאו את הצרפתי סופיאן אומיאה וזכה במדליית הזהב.

לאספנים "הכבדים" שבינינו מוצע למכירה גם הלפיד האולימפי, שבאמצעותו הדליק ונדרליי דה לימה, רץ המרתון הברזילאי, את האש האולימפית. מחיר הפתיחה נקבע על סך של ריאל ברזילאי אחד, והמחיר הנוכחי כבר עומד על כ-14 אלף ריאל ברזילאי (כ-16.3 אלף שקל). המכרז על הלפיד, למעוניינים, פתוח עד אמצע ספטמבר.