נתניהו נגד חדשות 2: צינזרו את תגובתי לתחקיר "אולפן שישי"

רה"מ טען בפייסבוק כי בחדשות 2 צינזרו את תגובתו לתחקיר אודות המינויים בסביבתו של נתניהו ■ חדשות 2: "נתניהו היה שמח בוודאי לשכפל את מודל 'ישראל היום'"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך למתוח ביקורת גלויה ונוקבת על כלי התקשורת המרכזיים. אמש (מוצ"ש) פרסם נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו פוסט, בו ביקר בחריפות את התוכנית "אולפן שישי" של חדשות 2 ששודרה בליל שבת האחרון. בתוכנית שודרה כתבתו של אודי סגל אודות המינויים בסביבתו של נתניהו, ובמסגרתה שולבה ביקורת על חלק מהמינויים הללו, והועלתה גם הטענה כי רעייתו ובנו של נתניהו משפיעים על חלקם.

נתניהו טען בעמוד הפייסבוק שלו כי התגובה שהעביר לערוץ לא פורסמה במלואה. "אני מבקש לשתף אתכם במה שמסתמן כתופעה חדשה אצל חלק מגופי התקשורת", הוא כתב, "צינזור הביקורת עליהם בתוך תגובות המועברות אליהם. כך, למשל, נהגו ב'אולפן שישי', כשהחלק הבא צונזר מתוך תגובה לכתבה ארוכה שעסקה כולה בהכפשת לשכתי, רעייתי ובני: 'זה לא אולפן שישי בלי כתבה מגמתית ומכפישה נגד נתניהו או הימין'".

 

יצוין כי בכתבה של סגל, בה רואיינו שני בכירים לשעבר בלשכת נתניהו, עוזי ארד ויועז הנדל, רואיין גם דובר משפחת נתניהו, ניר חפץ, שהתייחס בקולו לפחות לחלק מהטענות שהועלו בה.

נתניהו כתב עוד בעמוד הפייסבוק שלו כי "זו לא הפעם הראשונה בה נוהגים כך" בתוכנית. "כך פעלה מערכת התוכנית גם בחודש שעבר, כשצנזרה את הקטע הבא בתגובה: 'ראש הממשלה נתניהו ימשיך לפעול לפתיחת יתר שוק התקשורת הריכוזי בישראל לתחרות אמיתית ולמגוון דעות ועמדות. שינוי שהציבור הישראלי משווע לו, בדיוק כפי שמוכיח הפאנל החד-צדדי באולפן'".

בתגובה לדברים מסר גורם בחדשות 2: "לצערנו, ראש הממשלה ממשיך במתקפה היומיומית שלו על התקשורת החופשית בישראל. אנחנו סומכים על הציבור שמבין שתפקיד התקשורת הוא לחשוף ולבקר. ראש הממשלה היה שמח בוודאי לשכפל את מודל 'ישראל היום', אך עליו להבין שבמדינה דמוקרטית 'ישראל היום' היא החריג".

עוד הוסיף הגורם: "לצערנו, ראש הממשלה בחר שלא להגיב לכתבתו של אילן לוקאץ' (ששודרה אף היא באותה תוכנית, י' כ'), שבה הוצג כיצד קשישים בני 80 ומעלה בישראל נאלצים לעבוד כשליחי פיצה וכעובדי ניקיון כדי להתקיים. אנחנו נמשיך בתפקידנו".

נתניהו, המכהן כידוע גם כשר התקשורת, מתח בפוסט ביקורת נוספת על "התקשורת הישראלית", שלדבריו רבים בה "מקדשים את הביקורת רק כשהיא מופנית כלפיי או כלפי הימין, אבל כשמדובר בביקורת עליהם עצמם - אותה הם חותכים ומשתיקים. איפה המקצועיות והאתיקה העיתונאית? אני לא מחפש לשלוט בתקשורת אלא להכניס תחרות שהציבור הישראלי משווע לה, כדי שאתם, אזרחי ישראל, תבחרו במי לצפות ואת מי לשמוע".

נתניהו נפגש בשבועות האחרונים עם בכירים בגופי התקשורת המרכזיים, ועד כה נועד עם אנשי קול ישראל, ערוץ 2, עיתון "הארץ" ואתר וואלה. מאז מערכת הבחירות האחרונה, שהסתיימה במארס 2015, לא התראיין נתניהו לכלי תקשורת מרכזי. לאחרונה, לאחר פגישתו עם אנשי חדשות 2, התקיימו בין הצדדים מגעים לראיון שיעניק ראש הממשלה לערוץ, אך אלה לא הבשילו.